fbpx
קרדיט: IndeGame – מתוך הסרטון "לייב מיוחד: אירוע המיליון של IndeGame (עם כל יוטיוב ישראל)"

עשה זאת בענק: עידן תלם חצה את רף מיליון הרשומים מול עשרות אלפי צופים – ואז הכול השתנה ברגע אחד

בחודש שעבר, אחד מיוצרי התוכן הגדולים בישראל שבר שיא חדש בלייב מול עשרות אלפי צופים, והעניק שיעור חשוב לכל מותג שרוצה את תשומת הלב של דור ה -Z.

  • עמרי מרוז
  • 21 באוגוסט, 2025

עידן תלם – אחד מיוצרי התוכן הגדולים בישראל
אחרי 9 שנות יצירה, 950 סרטונים ומעל חצי מיליארד צפיות, עידן תלם עשה את מה שלפני כמה שנים נראה בלתי אפשרי – חצה את רף מיליון המנויים ביוטיוב. זה קרה באירוע ששודר בלייב מול עשרות אלפי צופים .
עבור מי שפחות בעניינים, עידן תלם, המוכר בשם ”אינדה גיים“, הוא היוטיובר הגדול ביותר בארץ בעברית, עם מאות אלפי עוקבים נוספים בטיקטוק ובאינסטגרם. ועכשיו – גם עם מיליון מנויים ביוטיוב.

הסיפור של עידן
עידן פרץ בשנת 2017 כאשר זכה בטורניר במשחק “קלאש רויאל”. לאחר שקיבל גל עצום של בקשות להעלות לרשת את הפרס שקיבל בתוך המשחק, פרסם את הסרטון הראשון שלו ביוטיוב אי פעם.

מאז עידן הפך להצלחה מסחררת: עד גיל 26, הוא הספיק לשתף פעולה עם מותגים כמו ביסלי, בנק דיסקונט ואדידס, להנחות מופעי ענק עם גיימרים מוכרים נוספים, ואפילו להשיק מותג מוצרי גיימינג משלו.
בין הסרטונים המוצלחים שלו: מחבואים באצטדיון סמי עופר, השעשועון “לחלוק או לגנוב”, תחרות בישול ועוד.

לא סתם עידן הגיע לאן שהוא היום. ההתמדה, ההשקעה והחיבור העמוק עם הקהל הם שהביאו אותו לקדמת הבמה. במשך שנים הוא התפתח, גדל, בנה קהל נאמן ולא הפסיק להמציא את עצמו מחדש.
בעולם של טרנדים מתחלפים, עידן הצליח להישאר רלוונטי גם אחרי כמעט עשור – בזכות היכולת לחדש, להתאים את עצמו לפלטפורמות וטרנדים, ולשמור על חיבור אמיתי עם הצופים.

המסע למיליון
עם השקת “יוטיוב שורטס” מספר הסאבים של עידן החל לעלות בקצב מסחרר. לדבריו של עידן, שם הוא הבין שרף המיליון אכן אפשרי עבורו. לפני כשנה, היה הראשון להגיע ל- 800 אלף רשומים, ובדצמבר 2024 הגיע ל- 900 אלף בלייב בערוץ שלו.

לקראת היום הגדול
כפתור הפליי המוזהב, המוענק עם חציית רף המיליון, הוא חלומו של כל יוטיובר. בדרך כלל הוא מיוצר בארה”ב ונשלח אחרי חציית רף המיליון, אבל במקרה של עידן יוטיוב הסכימו באופן חריג להכין אותו מראש כדי שיוכל לקבל אותו על הבמה, בדיוק ברגע שבו הערוץ שלו יחצה את הרף.

כדי שזה יקרה בצורה מושלמת, עידן ניסה לתזמן את החצייה עד השנייה האחרונה: ספירה לאחור, נאום חגיגי, ואז – המיליון. ביום שלפני האירוע, כשעמד על 998 אלף מנויים, הוא עלה ללייב חריג וביקש מהצופים לבטל את ההרשמה (כן, קראתם נכון) ולהחזיר אותה רק בזמן הספירה לאחור. הוא איבד כ- 4,500 סאבים באותו ערב.

רגע האמת
האירוע עצמו, שהופק בעלות של למעלה מ־100 אלף שקלים, שודר בלייב מול עשרות אלפי צופים, ובשיאו צפו בו 36,500 אנשים בו־ זמנית.
למעלה ממאה אורחים הגיעו פיזית לאירוע, לבושים (איך לא) בצבעי שחור, לבן וכחול – צבעי המותג של עידן – רובם יוצרי תוכן מהשורה הראשונה. בין האורחים שהגיעו תמצאו את עומר לוי, אביתר עוזרי, דילן דרור, בן קיסר ואיציק ראובן.

במתחם האירוע הוצבה בין היתר עמדה של אדידס (שלא במקרה, עידן והילי, זוגתו, הם מהפרזנטורים שלהם), וגם מיני-מוזיאון עם הרגעים הגדולים בקריירה שלו – מההפקה באצטדיון סמי עופר ועד השעשועון ”לחלוק או לגנוב“.

את האירוע הנחו גבי שמסייב (Gabi Gabot) וליאור בוכנר (NonStopGaming), יוטיוברים לשעבר וחברים קרובים של עידן, שמרכיבים יחד איתו את ”שלישיית הנובים“. כתבת השטח הייתה לא אחרת מאשר הילי טולדנו – יוצרת תוכן בעצמה וגם בת זוגו של עידן בשנה האחרונה..

ואז – זה קרה
נראה שאין באמת דרך לא-דרמטית להגיד את זה: בזמן ראיון באולפן, מספר המנויים חצה את רף המיליון באופן בלתי מתוכנן. כזכור, התוכנית המקורית הייתה לחצות את רף המיליון בתום ספירה לאחור ולאחר נאום חגיגי. אבל נראה שהקהל לא יכל לחכות. התופעה הדהימה את כולם.

גבי וליאור, שהיו הראשונים לזהות את מה שקרה, ניסו לבקש מהקהל להסיר את ההרשמה אך ללא הצלחה. מספר המנויים המשיך לעלות בקצב מסחרר והגיע ל- 16 אלף מעל המיליון. כאשר נפלה ההבנה כי אין דרך להחזיר את המצב לאחור וכי יש לאלתר, הוחלט לעדכן את עידן ולהקדים את נאומו.

כעשר דקות לאחר מכן, עלה עידן על הבמה ופתח במילים הבאות: “אם אני עומד כאן עכשיו ומקריא את הטקסט, זה אומר שאשכרה הצלחתי לתזמן את המיליון”. רגע אחר כך אמר “ולא הצלחתי” וצחקק.

בנאום מרגש ומלא בהומור עצמי, הוא דיבר על הקושי בלהיות יוצר תוכן, שאותו לטענתו קשה לאנשים שלא מהתחום להבין באמת. לסיום הודה לצוות שלו, לגבי, לליאור ולהילי. מיד לאחר הנאום, דוברת יוטיוב ישראל העניקה לו את הכפתור המוזהב על הבמה.

מה הלאה?
רגע לפני סיום השידור, קיבלו הצופים טיזר לסרטון הבא שעלה בערוץ של עידן: סרט דוקו באורך של שעה המציג את סיפורו המלא של עידן. הסרטון, שנחשב הסרטון הארוך ביותר בערוץ שלו אי פעם, מעביר מסר חד משמעי: עידן לא מתכוון לעצור בקרוב.

אבל הדרמה לא נגמרה שם
למחרת האירוע, גילה עידן פרט מפתיע: חציית רף המיליון לא הייתה נקייה. מסתבר שמישהו רכש עבורו סאבים על מנת להקפיץ את המספר בזמן הלייב. למי שמסתכל מבחוץ זה אולי נשמע כמו מחווה, אבל בעולם של יוטיוב זו פגיעה של ממש. אין מאכזב יותר מלגלות שהרגע שחיכית לו שנים לא היה לגמרי אורגני.

עידן בתגובה הבהיר שלא ביקש מאף אדם לרכוש סאבים בעבורו וביקש שלא לרכוש עבורו סאבים. לדבריו, העוקבים אינם מספר – אלא אנשים.

הסאבים המזויפים היו זמניים, וירדו מספר שעות לאחר השידור. גם לאחר מכן, מספר הרשומים נשאר מעל מיליון ועל כן כפתור הפליי נשאר בידיו של עידן.

חלק מהגולשים בטיקטוק ניסו לבקר אותו בטענה שהוא כפוי טובה כלפי מי שקנה עבורו את הסאבים, אך ניכר שהם אינם מבינים את המשמעות האמיתית מאחורי דבר שכזה .

על הכוח של חיבור אמיתי עם הקהל
עידן מוכיח (שוב) לכולנו שאין גבול למה שגם הילד ההוא מהקריות יכול לעשות באמצעות קצת סוללה במצלמה (או בטלפון) והמון נחישות. הוא לא מפסיק להראות כמה עצום הכוח של חיבור אמיתי עם הקהל.

מה אנחנו יכולים ללמוד מעידן?
ההצלחה של עידן היא שיעור חשוב לכל מותג שרוצה לדעת כיצד לדבר עם דור ה – Z. הנה מה שמפרסמים יכולים ללמוד ממנו:

  1. קמפיין מביא חשיפה, חיבור מביא קהילה
    החיבור עם הקהל לא נוצר מקמפיינים – אלא נבנה בקשר מתמשך שמבוסס בעיקר על התמדה, אותנטיות, הקשבה לקהל והשקעה בו. קמפיין חד פעמי הוא לא יותר מנקודה טובה להתחיל ממנה משהו ארוך טווח. אז בפעם הבאה שקמפיין שלכם מצליח – נצלו את המומנטום כדי להמיר את החשיפה לחיבור אמיתי וארוך טווח.
    למותגים: כשקמפיין מצליח – אל תסגרו אותו ותעברו לדבר הבא. זו טעות של מותגים רבים שמדליקים את הלהבה עם קמפיין מצליח ואז פשוט נותנים לה לכבות במקום להפוך אותה לקשר ארוך טווח. תיצרו תכנים מתגובות שאתם מקבלים – תמשיכו את הסיפור. כך החשיפה הרגעית הופכת לחיבור אמיתי שמחזיק הרבה אחרי שהקמפיין נגמר.
  2. למכור בלי למכור
    מותג לא חייב להיות במרכז הפריים בקמפיין שלו. אני אסביר: כל סרטון של עידן הוא חוויה לצפייה בעבור העוקבים שלו. קחו למשל את הקמפיין עם ביסלי מלפני כמעט שנתיים: הסרטון שזכה למעל 1.4 מיליון צפיות ובעיניי נחשב לאחד הסרטונים הטובים והמעניינים בערוץ שלו, מציג את “שלישיית הנובים” כפי שהצופים אוהבים לראות – מלאים בהומור ייחודי ובעלי כימיה מופלאה שהופכת כל סרטון של השלישייה למהנה.
    וזה בדיוק מה שמותגים צריכים להבין – כשהמותג נטמע בתוך חוויה שהקהל נהנה לצפות בה, לדבר עליה ולשתף אותה, כבר לא מדובר בפרסומת כבדה, אלא בתוכן שהקהל באמת רוצה לראות.
    למותגים: תתחילו מהשאלה ”מה מעניין את הקהל שלי?“ ורק אחר כך תחשבו כיצד לשלב את המותג בזה. תנו למותג לתמוך בתוכן ולא להפך. ככה הצופה ירגיש שהוא מקבל ערך ולא פרסומת, והסיכוי לשיתופים ולתגובות חיוביות קופץ משמעותית.
  3. לא רק מוצר – סיפור
    בסרטונים שלו, עידן משתף את הצופים בחייו האישיים, מה שמחזק עוד יותר את החיבור שלו עם הקהל והופך את הערוץ שלו לסדרה אחת ענקית – על המסע שלו. הצופים הקבועים של עידן נשארים לא בגלל התוכן עצמו – אלא בגלל הסיפור והדמות שמאחוריו.
    למותגים: אל תעצרו במוצר. תראו את האנשים, את הדרך, את מה שקורה מאחורי הקלעים. כשמותג מספר סיפור ולא רק משדר פרסומת- הדיסטנס בינו לבין הקהל מצטמצם והקהל נשאר איתו לאורך זמן כי הוא מרגיש חלק מהדרך.

לסיכום
מיליון מנויים זה הישג מרשים, אבל הדרך לשם היא הסיפור האמיתי. עידן תלם הוא ההוכחה שמותג, גדול ככל שיהיה הוא כלום ללא הקהל שלו.