“כל החברים שלי עובדים, כולם חתמו על טופס 101, אבל מעט מאוד יודעים לקרוא את תלוש השכר שלהם, הרבה חולמים להיות עצמאים אבל אין את הכלים והידע איך” שיתף אותי השבוע נתנאל צ’רטקוב, בן 17 מאשדוד, חבר קהילת הצעירים של דיסקונט, כששאלתי אותו מה הוביל אותו להצטרף לקהילה.
בואו נדבר על משהו שאף אחד לא לימד אותנו בבית הספר, בצבא ואפילו לא באוניברסיטה – כסף והתנהלות פיננסית. למרות שזה נושא קריטי לחיים עצמאיים ומוצלחים, הוא לרוב נשאר מחוץ לתכניות הלימוד הפורמליות. ובני ובנות הנוער צמאים לו.
הדור הצעיר של היום הוא כוח פיננסי משמעותי, וחשוב מכך – הוא פתוח להשפעה ולבניית נאמנות מוקדמת. מותגים שישכילו לדבר אל צעירים בגיל צעיר, ולספק להם ערך אמיתי בתחום הפיננסי, ייהנו מנאמנות ארוכת טווח ויתרון תחרותי משמעותי.
בדיוק מתוך ההבנה הזו, בשלוש השנים האחרונות, בבנק דיסקונט זיהו את הפוטנציאל העצום של הקהל הצעיר. המסר התקשורתי שלהם – “מאמינים בך יותר” – הוא לא רק סלוגן, אלא אג’נדה של ממש. לצד פעילות שיווקית רחבה, דיסקונט החליטו לקחת צעד משמעותי קדימה והקימו קהילת צעירים וצעירות פעילה במיוחד – “האקדמיה של הדיסקונטים”.
האקדמיה היא קבוצה של כ-100 צעירים וצעירות שמנהלים תקשורת שוטפת בקבוצות וואטסאפ, ונפגשים אחת לחודש להרצאות וסדנאות מעוררות השראה בנושאים כמו השקעות, הקמת עסק, ריביות בנקאיות ועוד. כל הידע והתובנות מהסדנאות מועברים לשיח פורה בקבוצות הוואטסאפ, ומשם מחלחלים לרשתות החברתיות כתוכן אותנטי ורלוונטי.
“בדיסקונטים באים לדבר עם הנוער בגובה העיניים, בשפה שמובנת לנוער, על כל הנושאים החשובים. למדתי על כלכלה שיתופית, יתרונותיה וחסרונותיה ולמה מטבעות דיגיטליים הם העתיד ואיזו טכנולוגיה עומדת מאחוריהם, למדתי שיטות להצבת מטרות והגעה ליעדים כלכליים ועסקיים שיעזרו לי להגיע לחופש כלכלי, למדתי על כלי בינה מלאכותית ואיך להיעזר בהם לצורך שיווק וקידום העסק שלי” שיתף נתנאל
כדי להגדיל את טווח ההשפעה, התוכן מהאקדמיה עולה לערוץ יוטיוב כהרצאות וירטואליות. יצרנו עם דיסקונט מעטפת תוכן מרשימה, בשיתוף פעולה עם יוצרי תוכן מובילים ובני הנוער עצמם שהפכו לשגרירים ויצרו סרטוני וידאו שמנגישים את התוכן לקהלים רחבים יותר. המטרה ברורה – ליצור ערך אמיתי לבני ובנות הנוער שפתחו חשבון בדיסקונט.
השבוע התקיים המפגש האחרון של המחזור הנוכחי של האקדמיה, וזו הזדמנות מצוינת להסתכל אחורה ולהבין את הערך האדיר שהפרויקט הזה יצר. בסיום האירוע ניגשה נערה למנהלת השיווק וסיפרה לה בהתרגשות שהיא נוסעת שלוש שעות לכל מפגש ושהיא קיבלה מהם כל כך הרבה, היה מרגש וממחיש את ההשפעה העמוקה של הפרויקט הזה. אני מאמין בכל ליבי שמותגים שנותנים ערך לבני ובנות הנוער, יקבלו בחזרה שגרירים מעורבים.
אין לי ספק שהפרויקט החדשני הזה יגיע לעוד ועוד בני ובנות נוער, ויחזק את מעמדו של דיסקונט כמותג שבאמת מאמין בדור הצעיר ומשקיע בעתיד שלו.
כל הכבוד לדיסקונט על היוזמה החשובה הזו.
כותב הטור הוא מנכ”ל טינק, אלכס סקליאר