fbpx

איך האלגוריתם של טיקטוק שינה את עולם המשפיענים?

  • יניב ויצמן
  • 29 בספטמבר, 2024

האלגוריתם של TikTok, ובהמשך גם של יוטיוב (שורטס) ואינסטגרם (ורילז), משנה את כללי המשחק במיוחד בתחום המשפיענים.

אם בעבר, יוטיובר או יוצר תוכן באינסטגרם היו צריכים לעבוד קשה ולאורך זמן כדי לצבור עוקבים (סאבים), היום כל יוצר תוכן בטיקטוק יכול לקום בוקר אחד ולגלות שהתוכן שלו נכנס לפוריו בזכות האלוגריתם ומהר מאוד להגיע ל-100 אלף עוקבים (מישהו אמר תקצר ברו?).

זה משפיע ישירות גם על שוק המשפיענים ועל עבודה של מותגים עם משפיענים.

היום, יותר ויותר מותגים מבינים את הכוח של ננו משפיענים (או כמו שאנחנו בטינק קוראים להם – *מוברים*, מהמילה “מובמנט”) ובוחרים לעבוד איתם במקום עם המשפיענים הגדולים. מדובר על יוצרי תוכן על מתחת ל-10,000 עוקבים אבל עם כישרון ביצירת תוכן.

מה היתרון בעבודה עם ננו משפיענים (מוברים)?

  • הכמות מדברת: במחיר של משפיען אחד אפשר להפעיל עשרות ננו משפיענים וליצור שינוי ואימפקט בפיד ובפור יו
  • אותנטיות: העוקבים של מוברים סומכים עליהם הרבה יותר, כי התוכן שלהם מרגיש אישי ולא ממוסחר
  • מעורבות גבוהה: מוברים מייצרים תוכן שמחובר ישירות לקהל שלהם, מה שגורם למעורבות אמיתית יותר ולתגובות חיוביות
  •  תקציב נגיש: עבודה עם ננו משפיענים הרבה יותר משתלמת כלכלית, ומאפשרת למותגים להשיג תוצאות טובות מבלי להשקיע סכומים עצומים
  • מיקוד בקהלים קטנים: המוברים מחוברים לקהלים נישתיים, וזה עוזר למותגים להגיע ישירות לאנשים שהמוצרים או השירותים שלהם מתאימים להם
  • המותג מרוויח כמות גדולה של תכנים והטובים בהם יוכלו להיות מקודמים

מותגים בינלאומיים כמו Asda, M&S ו-IKEA, כבר הבינו את היתרונות של עבודה עם ננו משפיענים והפכו את זה לחלק מהאסטרטגיה שלהם וגם המותגים הישראליים נכנסים לתמונה.

אז מנהלי ומנהלות שיווק – מה תעדיפו? משפיען אחד חזק או 30 ננו משפיענים? או אולי בכלל לשלב ביניהם?

#שיווקדיגיטלי #ננו_משפיענים #מוברים #אותנטיות #מעורבות #שיווק #טיקטוק #קמפיינים