בפרק האחרון שלנו, "נוער בחזית", הקדשנו את הבמה לקולה של רביד יובל, נערה בת17ממודיעין,
שנלחמת בחזית הראשונה של ההתנדבות. כבר שלוש שנים רביד מקדישה את זמנה למגן דוד אדום,
ובפרק זה היא חושפת בפנינו לא רק את הצדדים המורכבים של התנדבות בזמן מלחמה, אלא גם את
התחושות והמחשבות של בני נוער המתנדבים לצדה.
מתחילת השיחה, רביד דיברה בכנות על הסיבוכים הלוגיסטיים והרגשיים של המעבר משגרת
התנדבות רגילה למצב של חירום. היא תיארה את המציאות שבה נערים ונערות נדרשים להיות
במקביל תלמידים, בני משפחה ומתנדבים, ואיך הם מנהלים את המתח בין עולמם האישי לעולם
הקהילתי.
היא הדגימה גם את הגמישות והרגישות הנדרשות מהמתנדבים, שמתמודדים עם מצבים לא פשוטים
כמו פגישה עם בדידות אצל קשישים, או נזקקים לעזרה רפואית. רביד חלקה לשניים את המתנדבים
– אלו שמתחזקים מהחוויות ואלו שהחוויות מעצימות את רגישותם. היא ציינה שבכל מקרה,
ההתנדבות היא ערוץ להשפעה חיובית ופעולה משמעותית.
לקראת סוף השיחה, רביד גם נתנה הצצה לעתיד: היא דיברה על המשך הדרך שלה עם מגן דוד
אדום ועל החלומות והתכניות לעתיד. למרות האתגרים והלחצים, היא נשארת אופטימית, גם לגבי
הנוער סביבה וגם לגבי החברה בכללותה.
רביד יובל היא דוגמא מעוררת השראה לכוח הנוער שלנו. היא מציגה תמונת עולם רבת ממדים של
בני נוער שמתמודדים עם המציאות, תוך כדי שהם מתמקדים בתרומה, עזרה לזולת והשפעה חיובית.
בזמנים מאתגרים אלו, דמותה ומסרה של רביד מחזקים את האמונה בדור הבא וביכולתו לעצב עתיד
טוב יותר לכולנו.
מוזמנים להאזין לפרק שכולו גבורה ואופטימיות קדימה