Larcsky789 | SHUTTERSTOCK

גאים לתמוך באהבה

לכבוד חודש הגאווה, המוני חברות ומותגים משווקים מוצרים מיוחדים על מנת להביע את תמיכתם בקהילת הלהט”ב. אבל איפה עובר הגבול בין מותג שמשתמש בקהילה לבין תרומה אמיתית? יצאנו לבדוק עם איגי מה הנוער הגאה חושב על כל זה.

  • מערכת טינק
  • 3 ביוני, 2021

בשנים האחרונות מותגים וחברות, גם גדולות וגם קטנות, מוציאות מוצרים מיוחדים לכבוד חודש הגאווה על מנת להביע תמיכה בקהילה הלהט"בית. משנה לשנה המגמה הזו הולכת וגדלה, ונוספות עוד חברות בכל פעם. קחו לדוגמא את לגו, השנה, 2021, זו השנה הראשונה בה גם הם משווקים מוצר חדש לגמרי – הסט הראשון של LGBTQ אי פעם, בשם "כולם מדהימים". המוצר החדש יימכר בתחילת יוני לציון חודש הגאווה ואנחנו מאוד מקווים שהוא יגיע גם לארץ!

מתוך האתר הרשמי של LEGO

ויש גם חברות שלא מחכות לחודש הגאווה על מנת לתמוך בקהילה, אלא משכילות לעשות זאת לאורך השנה. ל- MAC קוסמטיקה יש היסטוריה ארוכה של תמיכה בקהילת הלהט"ב, אפילו מעבר לחודש הגאווה. כל ההכנסות מקו ה- Viva Glam האייקוני של המותג – שהושק בשנת 1994 וכל הכנסותיו נתרמו בתחילה בכדי לסייע במאבק ב- HIV / איידס – מגיעות לטובת קרן Mac Viva Glam בגיוס של יותר מ -500 מיליון דולר ברחבי העולם.

מתוך האתר הרשמי של MAC Cosmetics Nordics

שוחחנו עם עדי, מנהלת שותפויות באיגי, ארגון נוער גאה בישראל, ושאלנו, מה הם חושבים?

  1. הייתם רוצים לראות את החברות מביעות את תמיכתן לאורך כל השנה ולא רק בחודש הגאווה?

"ברור! אנחנו גם מנסים לייצר מחודש הגאווה המשכיות לכל השנה ושחברות יזכרו את הקהילה הלהט"בית במהלך כל השנה."      

  1. עדיין יש חברות שלא הצטרפו. האם זה נותן לכם תחושה שפחות בא לכם לקנות מהן?

"אנחנו מקדמים בצורה מאוד ברורה את החברות שכן תורמות לקהילה הלהט"בית."

  1. איזה קמפיין של איזו חברה היה הכי טוב לדעתכם?

"יש כל מיני קמפיינים, השנה אנחנו עושים קמפיינים עם מסעדות שיש להם סניפים בכל הארץ וזה שובר את הסטיגמה שלהט"בים קיימים רק בתל-אביב. יש תמיכה רחבה מרשתות וזה מאוד משפיע, זה לא משהו מובן מאליו."

  1. משנה לשנה יותר חברות מצטרפות למגמה הזו של להוציא מוצרים לכבוד חודש הגאווה. האם לדעתכם זה לטובה או שמא בגלל האינטרס העסקי זה פחות תומך במטרה האמיתית?

"כל חברה שבוחרת לתרום לקהילה עושה דבר טוב. הבעיה היא יותר  עם חברות שסתם משנות את הלוגו לצבעוני ולא באמת תורמות לקהילה. למרות שכל דבר קטן בעדנו כן משפיע כי זה מייצר שינוי בסופו של דבר, זה משנה לגמרי את חווית החיים לבני הנוער שבאים לקניון, בסופו של דבר החברות כן עושות משהו טוב כי זה תורם לשינוי המציאות בישראל."

  1. מה הנוער הגאה חושב על זה? האם הם מתלהבים מכך? נראה להם רלוונטי או שזה נראה להם לא קשור? 

"יש גם וגם לדעתנו, כמו בכל סיטואציה. יש חניכות וחניכים שמתלהבים מכך ויש כאלו שמעבירים ביקורת וזה בסדר גמור. כל העניין הוא לייצר שיח בנוגע לכל הצדדים, כי כולם נכונים."

  1. איפה לדעתכם קיים הגבול בין טוב לבין נזק?

"אני חושבת שאם עושים משהו לקהילה מבלי לשתף את הקהילה זה לא דבר טוב. ברגע שמראים את החיים מאחורי הקהילה זה מה שתורם לשינוי האמיתי. אם עושים דברים מבלי להתייעץ ורק לוקחים תוכן אז זה יכול לעשות נזק."

  1. האם זה באמת תורם לקהילת הלהט"בפאק? או שמא רק למותגים עצמם?

"זה גם וגם, מן הסתם החברה מרוויחה מזה, היום בעולם העסקים יש גם אחריות חברתית וזה ממש משפיע על המציאות."

  1. סה"כ זה דבר חיובי, המותגים באים לתמוך באהבה. האם זה גורם לכם גאווה או שזה מרגיש קצת טו מאץ'?

"ברור שזה גורם גאווה, זו נקודת חיבור חשובה בין הקהילה לחברה הישראלית בכלל. שחברה לוקחת חלק בשינוי חברתי אמיתי רק נותר להכיר תודה ולקוות שיצטרפו עוד חברות."

לסיכום, זה נהדר בעינינו שמותגים מביעים סולידריות לקהילת הלהט"ב דרך קמפיינים, אך רצוי שיהיה גם קשר אמיתי עם הקהילה עצמה. הדבר הכי חשוב באמת – זה שהרבה אנשים גאים לתמוך באהבה.