צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב: Sam Sheffer

רילז: האם לטיקטוק יש סיבה לחשוש?

רילז שהושקה השבוע גם בישראל מאיימת לתת תחרות לטיקטוק. האם זה באמת אפשרי? והאם הם באמת יכולים להתחרות על ליבם של הצרכנים הצעירים? כל הפרטים בפנים!

  • מערכת טינק
  • 25 בפברואר, 2021

בשבוע האחרון, אחרי המון ציפייה, הושק בישראל reels, בעצם פיצ'ר חדש שמאפשר לייצר סרטונים באמצעות האינסטגרם. אז מה ניתן למצוא בפיצ'ר החדש? כרגע הפלטפורמה מאוד מזכירה את טיקטוק. היא בעצם מאפשרת ליצור סרטונים של עד 30 שניות בעזרת כלי עריכה נוחים ושימושיים. בדיוק כמו בטיקטוק ניתן לצלם כמובן, לערוך, להשתמש בטיימר ובפילטרים שונים, ולהצמיד קטעי סאונד מוכנים או להקליט בזמן הצילום עצמו.לאחר שתתחילו לצלם קטעים תוכלו לעבור ביניהם, לקצר, למחוק אותם וכך בקלות וביעילות ללא צורך במעבר לאפליקציות עריכה אחרות כדי ליצור את הסרטון המיוחד שלכם. זאת לא הפעם הראשונה שאינסטגרם לוקחת "השראה" מפלטפורמות אחרות. גם הסטורי, שהיה מוכר לנו מסנאפצ'ט אומץ ע"י אינסטגרם והפך במהירות לאחד מהכלים הכי וויראלים ומדוברים בפלטפורמה. אז האם זה מה שיקרה גם עם רילז?

צילום מסך מתוך:
blog.hootsuite.

החוזקה של סרטוני הרילז היא העובדה שהמשתמשים בה לא צריכים לצאת לאפליקציות אחרות. משתמש האינסטגרם בעצם מקבל וואן סטופ שופ של מגוון חוויות ופיצ'רים. כרגע, אתה יכול לצפות בסרטונים בפיד האינסטגרם הרגיל שלך ובמידה ואתה לוחץ על הסרטון, אתה צופה בו בפיד הרילז שמופיע גם הוא בפלטפורמה עצמה, אבל יחד עם זאת, בינתיים קשה לומר בוודאות האם רילז תיפגע בכוחה של טיקטוק. כפי שכבר ציינו, רילז כבר הושקה בשנה שעברה, ומאז יצרה המון אימפקט ושימושים, אך בחצי שנה מאז שוחרר הפיצ'ר לאוויר העולם, הוא לא באמת הצליח ליצור תחרות ראויה לטיקטוק, הרי האפליקציה ממשיכה לגדול בקצב מסחרר ועברה בשבועות האחרונים את רף מיליארד ההורדות. ואם נצלול רגע לשאלת קהל היעד, הרי ברור שהצעירים ימשיכו לפעול בטיקטוק ולאמץ את הפלטפורמה- היא צעירה, אותנטית, חוויתית, ומעבר להכול, הם בנו להם שם קהילה שלמה. השוני דווקא יגיע אצל הקהל הבוגר שגם ככה לא נהר בהמוניו לטיקטוק מתוך חשש או חוסר הבנה. עכשיו שיש להם פיצ'ר דומה באפליקציה שאליה הם כבר רגילים, כנראה שהמעבר הזה יהיה יותר ויותר מסובך. הקהל הבוגר כנראה יעדיף להישאר במקום המוכר מאשר להוריד את טיקטוק, מה שיקשה על האפליקציה לפתוח את דלתותיה קהל בוגר, יוצר ונאמן, מטרה שאליה הם חתרו בצורה די חזקה בשנה האחרונה.

ונסיים עם שאלת המותגים, חלק מהמותגים הגדולים בעולם כבר אימצו את הפיצ'ר, במיוחד מותגי אופנה וקוסמטיקה, ששם חווית הווידאו היא חשובה והכרחית. כרגע, בניגוד לטיקטוק, קשה לראות האם האלגוריתם של הרילז זהה לטיקטוק, מה שכנראה גם הוא יצור בעיה ברמה של העדפת הפלטפורמה- הרי הכוח של הטיקטוק הוא כמובן הציפייה להיכנס לפור יו ולהגיע לקהל חדש ללא קשר לכמות העוקבים בפרופיל. קידום ממומן של סרטוני הרילז עדיין לא זמין, כך שנצטרך להבין לעומק עד כמה היצירה של סרטוני וידאו באמצעות הפיצ'ר יביאו לתועלת בכל הקשור לחשיפה. בכל מקרה, כל מה שנותר לנו זה להמתין ולראות לאן אינסטגרם יתפתחו ועד כמה רחוק הם יקחו את הפיצ'ר החדש. יש לנו הרגשה שזאת רק ההתחלה.