מתוך ערוץ היוטיוב של משפחת ספיר

אימפריית הצעצועים של משפחת ספיר

משפחת ספיר הם לא רק יוטיוברים, הם אימפריית צעצועים בהתהוות שהביאו את חו"ל לארץ. היעד: צעצוע של משפחת ספיר בכל בית בישראל. קבלו הצצה לעסק של משפחת המלוכה של היוטיוב בישראל.

  • מערכת טינק
  • 31 בינואר, 2021

זה לא סוד שבני הנוער מעבירים את מרבית זמנם ביוטיוב. צופים בקליפים מוזיקאלים, ולוגים, גיימינג וכמובן ביוטיוברים מכל הסוגים. אבל מה הילדים הצעירים יותר? מה עם בני ה-4-6? האם גם הם התמכרו לפלטפורמה? התשובה היא חד משמעית כן. מרבית התוכן הנצפה היום ביוטיוב ממוקד בדיוק לקהל היעד הכה צעיר הזה- ילדים שאפילו לא עלו עדיין לכיתה א'. אולי הנתון שמוכיח את זה בצורה חד משמעית, הם 7 מיליארד הצפיות שקיבל הקליפ לשיר "בייבי שארק", שהפכו אותו  לסרטון היוטיוב הנצפה ביותר בפלטפורמה.  אז מי הם אותם הכוכבים שעוזרים לרתק את מאות אלפי הילדים למסך? אם אתם חושבים שמדובר במיכל הקטנה ויובל המבולבל, אתם מאוד מאוד טועים.

אם מסתכלים על עולם התוכן לילדים ברמה הגלובאלית, השולטות העיקריות כרגע, הן שתי כוכבות דווקא סובייטיות, נסטיה ודיאנה, שתיהן רק בנות 6, אחת במקור מרוסיה, השנייה מאוקרינה. תוך זמן די קצר הצליחו הבנות הצעירות להקים אימפריה מטורפת של מיליוני צפיות כמעט בכל פלטפורמה שבה הן מפרסמות סרטונים, כאשר המשפחה המורחבת של כל אחת מהן מתגייסת לעסק בצורה כמעט מעוררת קנאה, וכמובן עם הרבה הבנה עסקית וכלכלית. מה הסוד שלהן? סקירה של המון צעצועים, מינימום של מלל, עריכה מהירה בקצב מסחרר, והכול מתובל בהמון אנימציה, אפקטים חזותיים ותסריט קליל וקליט. ואם נרד רגע למספרים: ערוצי הדגל של השתיים, נמצאים ברשימת עשרת ערוצי היוטיוב הנצפים ביותר עם עשרות מיליארדי צפיות כל אחד. לדיאנה יש 66.7 מיליון עוקבים ו-נסטיה מחזיקה "רק" ב- 63.1 מיליון. המספרים האסטרונומיים האלה הם חלק מאימפריה תקשורתית שלמה שנבנית כעת סביב אותם "כוכבי ילדים". בנוסף לערוצים הראשיים שלהם, לשתיהן יש ערוצים עם אותם סרטונים המדובבים לשפות אחרות: פורטוגזית, ספרדית, ערבית, אינדונזית ועוד. יחד עם הערוצים הנוספים הללו, נסטיה היא אולי היוטיוברית החזקה בעולם, עם למאה מ-175 מיליון עוקבים.

הרבה לפני נסטיה ודיאנה, כשמדברים על המקבילה הישראלית לתופעה, רק משפחה אחת קופצת לראש, משפחת ספיר. אבא מיכאל ואימא שירן, יחד עם שני הילדים שלהם, כוכבי הסרטונים והקליפים, אלין (6.5) ואלרועי (5.5). כבר כמה שנים שהמשפחה הכי נצפית ביוטיוב בישראלי מתחזקת ארבעה ערוצי יוטיוב מצליחים עם כמעט מיליון עוקבים בסה"כ. ולא מדובר רק על ולוגים וסרטוני אתגרים, המשפחה כבר הספיקה להוציא כמה סינגלים מצליחים שכל אחד מהם הגיע למליוני צפיות אורגניות, והם אפילו השיקו מופע מצליח שלפני הקורונה הגיע לכמעט כל במה בארץ. בסרטונים של המשפחה תוכלו למצוא המון אלמנטים שהופכים אותם לכוכבים זוהרים בשמי היוטיוב בישראל- תוכן קצבי, כיפי, ונגיש שמדבר כמעט לכל ילד, וכמובן הכי חשוב, תוכן חינוכי שאפשר לצפות בו גם ללא "השגחה הורית". האחרון סופר חשוב כי הורים מבינים שהילדים שלהם נמצאים המון זמן מול המסכים, ומחפשים תוכן איכותי שיכול לתת לילדים שלהם ערך מוסף.

גם נסטיה וגם דיאנה, או יותר נכון ההורים שלהן, כבר הבינו את העסק הכלכלי שמאחורי הצפיות. מעבר לרווחים שאותם הם מקבלים מהיוטיוב, שתי הבנות כבר מזמן הפכו לפרזנטוריות עבור מותגי צריכה רבים, כאשר בסרטונים שלהן ניתן למצוא תוכן שיווקי למותגים רבים מכל העולם. ריאן, כוכב ערוץ היוטיוב "ריאן טויז", עוד כוכב יוטיוב מטורף לילדים, הפעם מארה"ב, אפילו הקים אתר מכר לאימפריית הצעצועים הענפה שלו שמגלגלת מאות מיליוני דולרים בשנה. משפחת ספיר גם היא לא נשארה מאחור, השנה, הם הלכו הכי רחוק שאפשר והשיקו אתר צעצועים עם מבחר מטורף של מוצרים- ניתן למצוא שם פאזלים, משחק זיכרון, קופסת הפתעות חגיגית, והכול עם מיתוג של המשפחה הפוטוגנית. האתר שתוך זמן מאוד קצר הצליח לשבור את כל השיאים, כאשר רוב המוצרים הגיעו לרמה של "סולד אאוט", מוכר גם צעצועים שנבחרו ע"י המשפחה בקפידה ללא מיתוג. היעד: להפוך לרשת צעצועים לילדים לכל דבר ועניין. החוכמה מאחורי מותגי היוטיוב הללו בארץ ובעולם, היא בניית סיפור משפחתי שכל אחד יכול להתחבר אליו, מיתוג חכם ויצירתי והכי חשוב השקעה בתוכן איכותי ועקבי שגרמו לצופים להתחבר בצורה רגשית חזקה. ואם אתם שם בבית שואלים את עצמכם, האם גם אני יכול? האם גם הילד או הילדה שלי יכולים להיות כוכבי יוטיוב גדולים? התשובה לשאלה הזאת, היא בעיקר עבודה קשה.