צילום מסך: מתוך ערוץ היוטיוב של Hoopify

טיקטוק: למה מותגים חייבים לפתוח לייב?

. הלייב השתלט על חיינו בתקופה האחרונה, אבל מה זה אומר לגבי המותגים שאותם אנחנו צורכים. האם גם הם צריכים לתקשר עם קהל הצרכנים באמצעות פיצ'ר הלייב? איזה ערך זה יכול לתת להם, ומה הטיפים לשידור לייב מוצלח? הכול בפנים!

  • מערכת טינק
  • 25 בינואר, 2021

אופציית הלייב הפכה בחודשים האחרונים לחלק בלתי נפרד מהרשתות החברתיות, במיוחד באינסטגרם, שם ראינו עליה מטורפת של יוצרי תוכן שמשתמשים בלייב על מנת להפיג את השיעמום, לתקשר עם הקהל שלהם בצורה קצת יותר מעמיקה (הרי גם ככה אין בית ספר והאנשים נמצאים בסגר הרמטי או בידוד), ולזכות בעוקבים חדשים. גם בטיקטוק ניתן לראות עליה מטורפת בכל הקשור לשימוש בפיצ'ר הלייב אפליקציה- יותר מתמיד, צעירים מדברים עם הקהל שלהם בצורה אותנטית, ללא מסכות, ויוצרים אירועי לייב מטורפים שבהם הם מארחים חברים נוספים. אין ספק, בכל הקשור ליוצרי התוכן, הלייב הוא כאן כדי להישאר, אבל מה עם המותגים הגדולים? האם גם הם צריכים לטבול באוקיינוס הגדול של הלייב, או שמא עדיף להשקיף מהצד?

הפחד של המותגים מהלייבים הוא די ברור- מותגים אוהבים לשלוט על המדיום ועל המסרים שמועברים בו ולכן רוב התוכן הפרסומי הוא בדר"כ ערוך ומתוכנן בקפידה. אופציית הלייב, היא ההיפך הגמור- בלייב אתה מן הסתם לא תמיד יכול לשלוט בנאמר או באירועים המתפתחים, ואתה בטח לא יכול לחזות את קהל התנהגות הצרכנים- תגובות שליליות, בריונות כלפי אחרים וכו. אז מה מותגים צריכים לעשות בעולם כזה שעובר יותר ויותר לתוכן אותנטי ונטול פילטרים? המסקנה היא שחובה להתנסות, אך לפני שעושים את זה חייבים לבחון לעומק כמה נושאים: 1. מי קהל היעד שלי? כלומר באיזו פלטפורמה עדיף לי לעלות את הלייב שלי, כמובן שאם המטרה היא הנעה של צעירים, לייב בטיקטוק הוא התשובה הנכונה 2. מה המסר שלי בלייב? כל מותג חייב להבין מהו עולם התוכן שלו ולחבר את אסטרטגיית התוכן לעולמות הלייב- האם זה לייב בנוגע מזון? מתכונים? אינפורמציה וטיפים? טכנולוגיה? וכו. ככל שנבין מה המסר, הלייב שלנו יהיה יותר נגיש ומדויק לקהל 3. משפיענים- ברוב המקרים עלינו לבחור בקפידה את משפיעני המותג, האנשים שיעבירו את הלייב שלנו, יהיו בפרונט שלו ויתנו ערך אמיתי לעוקבים. בנוסף, במידה ולמותג שלנו אין חשבון טיקטוק פעיל, צריכים לחשוב על אופציה שבה המשפיען הוא זה שיארח את הלייב אצלו בעמוד בחסות המותג. כל אלה שאלות מעמיקות שלא עונים עליהן על רגל אחת.

אם בכל זאת החלטתם ללכת על לייב לכו על זה בכל הכוח ואמצו כמה טיפים למתחילים:

  1. כרגע טיקטוק מאפשרים לחשבונות עם מעל 1000 עוקבים לפתוח לייב. במידה ואתם פרופיל עסקי ואתם חדשים בטיקטוק, עדיף באמת להשתמש במשפיענים שכבר יש להם פרופילים עם עשרות אלפי עוקבים, על מנת להגיע לקהל גדול ככל האפשר. במידה ובכל זאת החלטתם לפתוח חשבון, לטיקטוק יש המון כלים, כמובן לא כלים חינמיים (ואנחנו תמיד בעד אורגני עד כמה שניתן) שיאפשרו לכם לפתוח לייב גם מבלי להגיע למספר העוקבים המינימאלי, וכמובן גם קידום של הלייב בדרכים שונות.
  2. שעת הלייב היא קריטית- תכירו את קהל היעד שלכם וצרו לייב בזמן המתאים. במידה ואתם פונים לצעירים, תבחרו בשעה שבה הם חוזרים מבית הספר, או בשעות הערב. במידה ואתם רוצים לעשות לייב בחופשות או באירועים מיוחדים, ניתן גם להפעיל לייב בשעות הבוקר הלא מוקדמות וכו- אל תעשו לייב על אירועי טלוויזיה שגורפים המון צופים, בכורות של סדרות שכולם מצפים להם וכו. בקיצור, הבנתם את הקטע, תוודאו שיהיה לכם מקסימום של צופים בלייב.
  3. בחרו משפיעני מותג שמעבירים את המסרים שלכם בצורה הטובה ביותר. בין אם מדובר בנבחרת קבועה, או יצרני תוכן שאתם עובדים איתם לסירוגין. האנרגיה בלייב היא מאוד חשובה, לכן עדיף לבחור באנשים עם כישורי הנחיה בסיסיים. חשוב לתת להם מידע ברור על המסרים שהם צריכים להעביר. רק שלא יעבור מסחרי יותר מידי.
  4. לא ארוך מידי ולא קצר מידי- הזמן המושלם ללייב הוא כחצי שעה. בטיקטוק, בניגוד לאינסטגרם, לוקח זמן לצבור צופים, לכן זמן קצר מידי לא יעשה את העבודה. לייב ארוך מידי לעומת זאת ישאיר את הצופים עם הלשון בחוץ ויגרום להם לעזוב במהירות במידה ולא תצליחו לספק את הסחורה ולעניין אותם. לכו על פורמט זמן מוגדר מראש שגם הצופים יכירו אותו, ממש כמו תוכנית טלוויזיה.
  5. קדמו את הלייב בכל הכלים העומדים לרשותכם- תעלו סטורי ופוסטים בקהילות המותג השונות, צרו טיזרים מקדימים, ובמידה ויש לכם חשבון טיקטוק פעיל, אתם אפילו יכולים לפרסם בתחילת הלייב סרטון טיקטוק שמזמין את הצופים ללייב. ככה יש לכם הזדמנות להגיע לקהל נוסף במידה והסרטון שלכם מגיע לעמוד הפור יו (העמוד הראשי של האפליקציה).
  6.  תאורה סאונד וזוית: שלושת הרגלים של כל סרטון טיקטוק מצליח, הם גם הכלים שיהפכו את הלייב שלכם למצליח יותר. וודאו שהסאונד לא נקטע וששומעים טוב. סאונד בעייתי יגרום לנטישה של צופים. תאורה היא כמובן חלק בלתי נפרד מהעברת המסרים, וודאו שיש תאורה בהירה שבה הכול נראה בצורה ברורה. בנוסף, מקמו את המצלמה בצורה קבועה עם מינימום של תזוזות .
  7. שם המשחק הוא תיכנון ויצירת קשר עם הקהל- תככנו את הלייב שלכם בנקודות, אנחנו לא מדברים עכשיו על לבנות תסריט מדויק, אבל תוודאו שאתם יודעים מה המסר ומה הפעולות שאתם עושים. בנוסף, תשאלו את עצמכם מה הערך המוסף שאתם נותנים ללקוחות שלכם. האם לימדתם אותם משהו חדש? האם גרמתם להם לחשוב או לצחוק? ואולי בכלל חילקתם להם המון מתנות. אם לא נתתם להם שום ערך, הלייב שלכם לא יזכה לצפיות וקידום. לא לשכוח לענות לתגובות, להגיב בלייב, במידת האפשר, פרגנו לצופים פעילים ותבנו לאט ובביטחון קהילת מותג נאמנה.
  8. לא לשכוח שגם אתם כמותגים, מחזיקים בפיצ'רים שונים שיעזור לכם להפוך את הלייב שלכם לבטוח יותר- סינון של תגובות פוגעניות, לחסום משתתפים ועוד. כמובן שהשימוש בפיצ'רים השונים תלוי לגמרי באסטרטגיית המותג שלכם.