fbpx

סקר: מהי העיר הטובה ביותר בישראל עבור בני נוער?

בני נוער הם כבר מזמן מנוע של צמיחה בכל הקשור לפיתוח ערים, גם בישראל. אז מהי העיר שהכי מתאימה לבני נוער בישראל? קבלו את מסקנות הסקר המלא:

  • מערכת טינק
  • 20 בינואר, 2021

אז איך קובעים מהי העיר הטובה ביותר עבור בני נוער וצעירים? ערים רבות במדינת ישראל עושות הכול על מנת להשאיר את הצעירים ולגרום להם להיות גאים בעיר שלהם- פעילויות ספורטיביות, תוכניות העשרה, מסיבות המוניות ועוד. כן, גם הם מזמן הבינו שכדי להפוך את העיר לשוקקת ומתפתחת חייבים לדאוג לדור הצעיר. אז מה העיר שהכי מתאימה לבני נוער? במחקר שנערך בקרב 5000 בני נוער בגילאי 13-18 נשאלו צעירים בישראל 3 שאלות בנוגע לעיר מגוריהם בצורת דירוג של 1-10:  1 .עד כמה אתה גאה בעיר שלך? 2 .עד כמה העיר שלך מתאימה לבני נוער 3 .עד כמה תמליץ לבני נוער אחרים לעבור לגור בעיר שלך? לפניכם המסקנות המפתיעות:

הפתיחות והחוזק עשו את שלהם, תל אביב היא העיר שבני הנוער שגרים בה חושבים שהיא הכי מתאימה להם. אבל יחד עם זאת, תל אביב יורדת לחמישייה האחרונה במדד הגאווה. שם ירושלים, הרצליה, נתניה, באר שבע ועכו עוקפות אותה .המפתיעה העיקרית ברשימה היא עכו שמובילה בגאוות היחידה של בני הנוער בעיר. אמנם רק 53 אחוזים מהמצביעים סימנו כי היא מתאימה במידה מושלמת לבני נוער, אבל 75 אחוזים נתנו לה את הציון 10, ובכך קבעו שהם גאים בעיר. ראשון לציון ונתניה נמצאות ב-5 המקומות הראשונים בהתאמה לבני נוער, אך ההישג הגדול לטובת נתניה מגיע ברמת הגאווה, שם העידו כחמישה אחוזים מבני הנוער שהם גאים בעשייה של העיר.

בכל הקשור לחיפה, החיפאים יותר חלוקים בדעותיהם. רוב הצעירים שהשיבו על השאלון מרוצים במידה גבוהה מהעיר, אך למרות זאת, כ-20 אחוזים מסכימים שהעיר איננה מתאימה לצעירים ובני נוער ולא ימליצו עליה לחבריהם. לצורך השוואה, בת”א הנתון עמד על 12 אחוזים, ואילו בת”א, 15 אחוזים. פנינת הדרום, העיר באר שבע, מתאימה במידה 10-8 ל- %63 מבני הנוער בלבד! ובכל זאת, 83 אחוזים ציינו כי הם גאים בעיר וכ-70 אחוזים ימליצו עליה לחבריהם.