צילום: shutterstock

סיכום שנה: 3 הטרנדים שימשיכו איתנו לשנת 2021

שנת 2020 הייתה השנה שבה המדיה החברתית שברה כל שיא אפשרי ויצרה טרנדים מדהימים. אז איזה טרנדים ימשיכו איתנו לשנת 2021? כל התשובות בתוך הכתבה

  • מערכת טינק
  • 6 בינואר, 2021

השנה האחרונה הייתה שנה לא פשוטה עבור הקהל הצעיר. הבדידות והסגרים הפכו את המדיה החברתית לחלק חשוב וחיוני בחיים שלהם- זה היה המקום שבו הם שמרו על קשר עם החברים שלהם, הפיגו את תחושת העצבות והבדידות ו-"ברחו" מהמציאות. הפלטפורמות החברתיות סיפקו להם הסחת דעת ונוחות וזמן הבילוי בהם צמח בשנה האחרונה באופן מדאיג. החיים של כולנו הפכו השנה לדיגיטליים הרבה יותר השנה, ולכן זה לא מאוד מפתיע שרוב הטרנדים הגדולים בעולם צמחו דווקא מהמדיות החברתיות- טרנדים של צריכה, מזון, אופנה, מוזיקה ועוד. השנה האחרונה לימדה אותנו הרבה על העתיד של הרשתות החברתיות בשנת 2021, הנה כמה מהטרנדים המרכזיים של השנה בארץ בעולם:

צילום: shutterstock

משפיענים

בתחילת הקורונה, רבים לא האמינו שתחום המשפיענים ימשיך להיות רלוונטי, במיוחד עבור הקהל הצעיר, שבתחילת המגפה היה מרוכז בפחדים ודאגה למשפחה. עם הזמן, הבנו מהר מאוד שיוצרי התוכן ברשת רק מתחזקים נוכח העלייה המאסיבית בזמן השהייה בפלטפורמות החברתיות- הצעירים חיפשו השראה, דרך להעביר את הזמן, מידע וכמובן הרגשה שהם לא לבד, שאנשים עוברים בדיוק את מה שהם עוברים, והמשפיענים סיפקו את הסחורה. המגפה רק חיזקה את הקשר בין הגולשים לבין המשפיענים- במיוחד אלה שחשפו את דרך ההתמודדות שלהם עם המצב וסיפקו הפוגה קומית. דור חדש לגמרי של משפיענים צמחו במהלך התקופה, במיוחד באפליקציית הטיקטוק שכיכבה במצעד האפליקציות הכי מורדות בארץ ובעולם. אחד משיתופי הפעולה הכי מצליחים בעולם, היה שיתוף הפעולה בין רשת "דאנקן דונטס" וכוכבת הטיקטוק הגדולה בעולם, צ'ארלי דימליו שהוציאה משקה על שמה. החיבור הלא צפוי הפך את המותג לרלוונטי יותר מתמיד עבור הקהל הצעיר, והורדות האפליקציה של המותג צמחו ביותר מ-50 אחוזים.

גיימינג

עוד תחום שפרח בעקבות הקורונה היה כמובן תחום הגיימינג. הפריחה בזמן הפנוי והסגרים יצרו עליה חדשה בצריכה של משחקי מחשב ואפליקציות משחק שונות. רבים מהצעירים מצאו את משחקי הוידאו הרבה יותר מבדרים מצפייה בטלוויזיה או בסרטים, וגם ילדים וצעירים רבים שלא שיחקו מעולם גילו את עולם הגיימינג מחדש בתקופת הסגר והפכו לצרכנים קבועים. עבור הקהל הצעיר, הגיימינג הוא לא רק משחקים שכיף להעביר איתם את הזמן, מדובר ברשת חברתית של ממש- רבים משחקים עם כמה שחקנים בלייב, יוצרים חברויות ומכרים חדשים באמצעות המשחק ובונים קהילה שלמה סביב משהו שהוא לגמרי התחיל כתחביב. פורטנייט ומיינקראפט, שני מותגי תוכן ענקיים בעולמות הגיימינג זיהו את ההיבט החברתי של המשחק וקיימו אירועים וירטואליים שהגיעו לקהל של מיליונים ואין ספק שכבר באמת אי אפשר להתעלם מן העובדה שתחום הגיימינג הוא תחום מרכזי בכל הקשור לשיווק לקהל הצעיר.

צילום: shutterstock

וידאו

כשאנחנו מסתכלים על הפלטפורמות החברתיות שצברו הכי הרבה משתמשים צעירים בשנת 2020, אנחנו רואים מכנה משותף ברור: הוידאו מנצח!  טיקטוק היא באמת אולי הדוגמא הכי טובה לכך, ואין ספק שהשנה אנחנו נראה את התחום הזה רק מתקדם ומתפתח- אינסטגרם השיקו באוגוסט את רילס, התשובה שלהם לטיקטוק, אפליקציה שבה, בדומה לטיקטוק, משתמשים יצפו בקטעי ווידאו של כמה שניות ויוכלו כמובן להשתמש בסאונדים של מוזיקה, צלילי תוכניות טלוויזיה מוכרות וסרטים. גם סנאפצ'ט השיקו בנובמבר פיצ'ר חדש באפליקציה שלהם שיציג לראשונה בעמוד הראשי סרטונים שיצרו משתמשים, גם כאן, האלגוריתם יהיה זה שיחליט איזה סרטונים יופיעו וכמובן שהכול יוצג בצורה אנכית. בנוסף, הודיעו בסנאפצ'אט שהם הולכים לשלם סכום מטורף של מיליון דולר ליום עד סוף השנה עבור משתמשים שיפיקו את הסרטונים הפופולריים ביותר, אחלה של תמריץ עבור צעירים שרק רוצים לעלות תוכן טוב ואיכותי. הזיקה הזאת לווידאו היא אולי הכוח מאחורי משיכה של הדור הצעיר. צעירים מעידים שהתוכן שהכי מדבר אליהם הם סרטונים קצרים, תוכן קצר וקולע ופרסומות קצביות וקצרות. המטרה היא לתפוס את תשומת הלב שלהם בכמה שניות. תוכן שכולו וידאו יהיה התוכן המנצח ברשתות החברתיות עבור הדור הצעיר ואין ספק ששנת 2021 תיהיה בסימן של תוכן אותנטי, תמציתי, ונגיד את זה שוב, וידאו.