עיצוב תמונה: סטודיו teenk

מי המותג הראשון בישראל שהשיק קהילת קלוז פרינדז?!

פיצ'ר הקלוז פרינדז כבר כבש את משתמשי האינסטגרם בארץ ובעולם. בישראל, מותג אחד החליט לקחת את זה צעד קדימה ולהקים קהילת קלוז פרינדז שכולה תכנים יחודיים ויצירתיים

  • מערכת טינק
  • 5 בינואר, 2021

בעולם המדיה החברתית שבו הסטורי שלנו חשוף לכל ואנחנו לוחצים על כפתור ה-"שתף" באופן קבוע, כמעט בלתי אפשרי לזכור שפעם היה כאן קצת אחרת. ולמרות זאת, עדיין יש נושאים שאנחנו לא רוצים לשתף עליהם את "כל העולם", או לפחות לא את כל מי שעוקב אחרינו באינסטגרם. ככל שהפרטיות שלנו כצרכני מדיה חברתית התחילה להיעלם, ככה יותר ויותר הבנו שחשוב לעיתים גם לשמור עליה, או לפחות "לשלוט" על האנשים שאליהם התוכן שלנו מגיע.

צילום: shutterstock

בשנת 2018 אינסטגרם השיקה את אפליקציית הקלוז פרינדז ופחות או יותר עשתה מהפך בכל הקשור לדרך שבה אנחנו צורכים את התוכן שלנו וכמובן משתפים אותו. האפליקציה בעצם נתנה אופציה לשלוט על כפתור השיתוף ולבחור במדויק למי הסטורי שלנו יגיע. כל מה שהיינו צריכים לעשות זה לסמן את האנשים ברשימת הקלוז פרינדז שלנו. ברגע שסימנו, אותם אנשים שהוספנו לרשימה נחשפו לכל אותם התכנים שלא רצינו לשתף עם כל העולם, רק את אלה שקרובים אלינו באמת ומכירים אותנו ללא פילטרים. תחשבו על זה כמעין רשימת וי איי פי של אנשים שמחזיקים בכרטיס על מאחורי הקלעים, המקום שהכי שווה להיות בו. הרי בואו נודה, כולנו היינו רוצים להיכנס לרשימת הקלוז פרינדז של האנשים שאחריהם אנחנו עוקבים בשקיקה.

כבר עברו יותר משנתיים מאז שיצא לאוויר העולם, ומאז, הקלוז פרינדז התפתח ופחות או יותר קיבל חיים משל עצמו ומעמד של נחשקות. עיגול ירוק בסטורי נתן לצופה הרגשה של חשיבות, גאווה וערך, והשימוש ופיצ'ר הפך להיות שכיח בקרב צעירים ובני נוער. ממש לאחרונה, גם המותגים הבינו את הכוח של הקלוז פרינדז, שמאפשר להם:

  1. ליצור קהילה פעילה של אוהדי מותג ולא סתם עוקבים שלחצו על כפתור העוקב, אנשים שבאמת צמאים לתכנים ורוצים ליצור אינטרקציה
  2. להשיק מועדון לקוחות וירטואלי ללא צורך בכרטיס מגנטי מיושן- לתת לקהל העוקבים הטבות, מוצרים וההנחות מבלי לצאת מהבית
  3. לתת לעוקבים הרגשה אמיתית של חיבור מותגי וגישה אל מאחורי הקלעים

צילום: ליאור קסון

אחד המותגים שפרץ דרך בכל הקשור לשימוש בפיצ'ר היו כמובן "קוטקס" שהשיקו החודש את הקלוז פרינז הפרטי שלהם. כדי לפנות  לצעירות הם הבינו מזמן שצריך לתת להם ערך אמיתי ולדבר איתם על נושאים רגישים שלא תמיד מתאימים לשיח בסטורי מול כל העולם. שיחה על בנים, אינטימיות, ביטחון עצמי וכו'. באמצעות הקלוז פרינדז, קוטקס יצרו קהילה סגורה שנתנה לצעירות העוקבות הרגשה של ביטחון, רצון לשתף וכמובן דאגו לייצר תוכן מתאים יחד עם שגרירות חזקות ואותנטיות כמו הטיקטוקרית בייבי ג'ואל, שירלי לוי, בר מיניאלי ועוד.

הנתונים היו מדהימים- יותר מ-10 אלף מצטרפות לקהילת הקלוז פרינדז של המותג בפחות משבועיים! עשרות אלפי צפיות בסטורי ואלפי עוקבים. הוכחה פשוטה שאם מותגים משקיעים בתוכן אמיתי ואסטרטגיה מותאמת קהל יעד בצורה מדויקת, זה פשוט עובד. הקלוז פרינדז הוא לחלוטין כאן להישאר, ומאפשר תקשורת חדשה ושונה עם קהל העוקבים, כל מה שאתם זה פשוט להשתמש בפיצ'ר הזה בחוכמה ולתת ערך אמיתי ואותנטי.