אז זהו בנות, החורף שוב חזר בשיאו וכמעט תמיד תתחילו להרגיש את היובש בשפתיים, בהן העור הוא הרבה יותר רגיש, ומיד אח"כ הידיים, הפנים, הרגליים ועוד אזורים בגוף בסדר לא כרונולוגי. הכול מגרד, אדמומי, מציק ופשוט נראה פחות זוהר וחיוני. כל מה שבא לכם לכן לעשות זה פשוט לטבול באמבט של קרם גוף ולהישאר שם לנצח בתרדמת חורף עמוקה.
למה דווקא בחורף העור יבש יותר? יש שלוש סיבות מרכזיות: אנחנו שותות הרבה פחות מים, נמצאות כמעט תמיד מול מזגן או תנור מחמם (אוויר חם גורם לעור להתייבש) וכמובן הלחות באוויר שצונחת יחד עם הטמפרטורות. אבל חכו, גם יובש זה לא סוף העולם. נועם כפרי שלנו, מנהלת בעמוד סופר-פארם YNG יצאה להתייעץ עם צוות המומחים של סופר-פארם – שירלי קטרון, רוקחת ודיאטנית ורונית גילר, מנהלת קוסמטיקה, וחזרה עם כמה תובנות מפתיעות בכל הקשור לטיפול בעור יבש. לגזור ולשמור.
שתו מים- כן בנות, לא סתם השתמשו בפנים סדוקות בפרסומת של "ארץ ישראל מתביישת ". למרות שזה ידוע כמעט לכולנו, אנחנו עדיין לא עושות את האקסטרה מאמץ ושותות לפחות ליטר של מים ביום (אם אפשר רצוי אפילו יותר). מים יחזירו לעור את הלחות שכל כך חסרה לו בעונה הקרירה ומעבר לזה, פשוט יעזרו לכן להרגיש הרבה יותר טוב. כל מה שאתן צריכות זה להגיע עם בקבוק מים קטן לבצפר ולמלא אותו בהפסקות. כשאתן מגיעות הביתה זה אפילו יותר קל. אם אתן ממש שכחניות, אתן יכולות פשוט להוסיף תזכורות בסמארטפון. אגב, אם אתן עושות כושר, חובה עליכן להקפיד לשתות יותר.
אומגה 3- על מנת לטפל בעור יבש, לעיתים צריך פשוט להתחיל מבפנים. העור שלנו, הוא השתקפות של המצב הפנימי שלנו ותזונה לא מאוזנת יכולה להביא למצב של מחסור בוויטמינים, מינרלים ושמנים שהם חיוניים לגוף שלנו. כן, אנחנו יודעות שזה נשמע כמו משהו שרק מבוגרים צריכים, אבל האמת היא שכולנו צריכות חיזוק. וזה באמת לא כזה מסובך. כל מה שאתן צריכות לעשות זה פשוט לגשת לבית המרקחת הקרוב לביתכן ולהתייעץ עם הרוקח/ת לגבי תוספי תזונה אשר יכולים לסייע. לא נכנס להגדרות מסובכות של 5' יחידות ביולוגיה ורק נגיד שמדובר בחומצות שומן חיוניות ( שאנו אמורות לקבל אותן מהמזון) ועוזרות למנוע את התייבשות התאים והדבר משפיע ישירות על העור.
קצרו את זמן המקלחת– מקלחות חמות וארוכות זה ה-דבר בחורף, אבל מה שאתן כנראה לא יודעות, זה שמקלחות ארוכות גורמות לעור שלכן להתייבש בצורה מהירה יותר. הרי כולנו יודעות שברגע שאנחנו שוטפות ידיים בתדירות גבוהה יותר, העור מתבייש והסיבה העיקרית היא העובדה שמים, במיוחד מים חמים, פוגעים בשכבת השומן הטבעית של העור שאותה הוא מייצר על מנת להילחם ביובש. במיוחד בחורף שבו אנחנו כמעט לא מזיעות, נסו להגביל את זמן המקלחת או להתקלח רק פעם אחת ביום. לטווח הארוך, אתן, הבנות שסובלות מעור יבש, תודו לנו. גם שמן אמבט לתינוקות באמבטיה יכול מאוד לעזור.
בחרו בבושם מתאים- בשמים מסוימים יכולים לגרום לגירויים בעור, במיוחד בגלל שהם מכילים אלכוהול שפוגע ביכולות של העור שלכן לשמור על לחות. אם אתן סובלות מעור יבש, הדבר האחרון שאתן צריכות זה עוד גירויים. קודם כל וודאו שהבושם שלכן מותאם לכן בצורה מושלמת ולא יוצר אדמומיות או גירוי בעור ואם אתן ממש מרגישות אי נעימות תעברו לבשמים שאינם מכילים את מרכיב האלכוהול או טיפות מרוכזות של שמן מבושם. בכל מקרה אפשר להשפריץ על הבגד ולא ישירות על הגוף.
השתמשו בקרם לחות- קרם הלחות שאולי התאים לכן בקיץ, לא בהכרח עושה את העבודה גם בחורף. בעונה החמה אנחנו בדר"כ בוחרות בקרמים קלילים ולא עשירים שלא יוצרים תחושה של כבדות. בחורף לעומת זאת, המטרה היא לבחור בקרמים עשירים יותר שמעניקים הרבה יותר לחות ונותנים לעור תחושה טובה לאורך זמן. במקרה הזה עדיף להתנסות כמה שיותר. הרי לכל אחת מתאים קרם שונה. וודאו שאתן נמרחות כמה דקות אחרי המקלחת. זה הזמן שבו הנקבוביות פתוחות והקרם יכול להיספג בצורה טובה יותר.
קרם ידיים זה חובה- לטפל בעור יבש באופן תמידי זה לא תמיד קל ולעיתים אפילו מעיק. כדי לעזור לכן להתמודד, נסו להקטין את כמות התכשירים שאתן סוחבות איתכן בתיק. לכו על קרם ידיים טוב שתמיד יכול לעזור. נכון שכתוב עליו "קרם ידיים", אבל אתן לגמרי יכולות להשתמש בו באיזורים יבשים אחרים כמו הזרועות והמרפקים. זה יעשה את העבודה. בנוסף, תמיד וודאו שיש לכן בתיק שפתון לחות למקרה הצורך-שפתיים אדמומיות ויבשות כמעט תמיד מציקות יותר מכל איזור אחר בגוף ולכן שווה להשקיע בהן ולא להיתקע בלי פתרון מיידי. ניתן גם לגשת לאזור בית המרקחת עבור מוצרים דרמוקוסמטיים המסייעים בטיפול בעור יבש.
מייק אפ לעור יבש- מייק אפ על עור יבש זה סוג של אסון. כשהעור סובל מהיעדר לחות, המייק אפ כמעט תמיד יושב לא טוב, לא מתמזג עם הגוון הטבעי של העור ולרוב נוצרים חריצים קטנים ולא מחמיאים. אם העור שלכן סופר יבש וודאו שאתן מורחות מספיק קרם לחות לפני שאתן מוסיפות את המייק אפ. אתן יכולות בנוסף להשתמש גם בפריימר שיוצר שכבה מפרידה בין העור למייק אפ, כך שהמייק אפ אינו נכנס לנקבוביות ולקמטוטים והעור נראה חלק יותר. נסו ללכת גם על מראה טבעי יותר ללא עומסים של איפור והצללות .
בהצלחה!
לעוד עידכונים, טיפים וחדשות, כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו!

