אם תמיד כשהחבר או הידיד מספרים לך על איזה משחק היה אתמול את משפילה מבט וממלמלת משהו על "לא מבינה בכדורגל", הכתבה הזו בשבילך. כי גם אנחנו, הנשים, צריכות לדעת מה זה נבדל ובעיטות עונשין.
בכל קבוצת כדורגל יש 11 שחקנים, מתוכם 1 הוא שוער. נוכל לומר שבעצם השחקניות הן כמו מוכרות בחנות, והשוער הוא מנהלת הסניף.
השחקנים לובשים חולצה, מכנסיים קצרים, גרביים, נעליים ומגני שוקיים. נאסר עליהם להשתמש באקססוריז, כמו תכשיטים ושעונים. ואם נחזור להקבלה שבצענו, אז- לכל המוכרות יש תלבושת אחידה, אבל מנהלת הסניף היא בעלת הזכות להראות יותר טוב מכולן. בכל משחק יש שופט, שתפקידו לאכוף את חוקי המשחק, ולו שני מסייעים- כל אחד אחראי על חצי אחר של המגרש. השופט הוא בעצם מנכ"לית הרשת, האחראית שכולן מתנהגות כראוי. יש לה שתי סגניות, שכל אחת אחראית על סניף אחר.
אורך מגרש הוא כ100 מטרים, ורוחבו כ70 מטרים. כל חנות היא גדולה ומלבנית, והשער= הקופה. מול השער, נמצאת "רחבת השער" ("רחבת ה-16"), ממנה תתבצע בעיטת עונשין. כל משחק כולל שתי מחציות, ואורך כל אחת מהן הוא 45 דקות. שעון המשחק לא עוצר גם כאשר הכדור יוצא מתחומי המגרש או כאשר מתבצע חילוף. זאת אומרת, שגם אם יש תור ממש ארוך בתאי מדידה, החנות נסגרת בשעה קבועה.
במקרה של תיקו, מאריכים את המשחק עד לשובר שיוויון. כלומר- למרות שעת הסגירה של החנות, אם שתי בנות רוצות את אותה השמלה, החנות תשאר פתוחה עד שאחת תזכה בה. אם גם בסיום ההארכה התוצאה היא שיוויון, מתקיים דו קרב של בעיטות עונשין- פנדלים. דו קרב בעיטות עונשין הוא מקרה כאשר, לסירוגין, בועטים שחקני הקבוצות בעיטות עונשין מול השוער היריב. הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שמשיגה את התוצאה הטובה ביותר מבין 5 בעיטות. זאת אומרת, שיהיו לך שתיים-שלוש הזדמנויות לשכנע אותה למה לך מגיעה השמלה.
הנבדל היא בעיטה מעבר לקו ההגנה. כמו למשל, כשאת השנייה בתור לקופה, ולפנייך עומדת אישה זרה. ואז, כשאת חושבת שהיא כבר מסיימת לשלם, פתאום מגיעה לסוף התור חברה של אותה אישה, ומעבירה לה מעל כל התור איזו חולצה כדי שתשלם עלייה עבורה. העונש על עבירת נבדל הוא בעיטה בלתי ישירה לקבוצה היריבה.
המושג "דאבל", מתאר מצב בו קבוצה אשר זוכה במהלך עונה אחת בשני תארים שונים. שזה בעצם כמו, כפל מבצעים; והמושג "טרבל" מתאר מצב בו קבוצה אשר זוכה במהלך עונה אחת בשלושה תארים שונים. שזה כמו כפל מבצעים וחבר מועדון.
כרטיס צהוב הוא כרטיס שמבטא אזהרה בפני שחקן, שאם יבצע עבירה נוספת הוא יראה את הכרטיס שוב, ולאחר מכן יורחק מן המשחק. כמו למשל, כשחברה מרכלת עלייך מאחורי הגב, ואת מזהירה אותה שאם תעשה זאת שוב לא תהיו חברות יותר. כרטיס אדום הוא כרטיס שמבטא הרחקה של שחקן מן המגרש. כמו למשל, שאותה חברה רכלה עלייך שוב. או שחברה אחרת, שעד עכשיו המצב ביניכן היה בסדר אבל פתאום את מגלה שהיא יוצאת עם הבחור שאת דלוקה עליו- ואת פשוט לא מוכנה לדבר איתה יותר לנצח.
מקווה שהעשרתן את הידע שלכן בנושא… שתהיה לנו המשך תקופת מונדיאל מהנה! (:
