כיום, אנחנו נמצאים בתקופה שיווקית ופרסומית מאתגרת. הצרכנים והצרכניות הצעירים מוצפים בתוכן, יש אינפלציה של רשתות חברתיות, הזכירות לקמפיינים יורדת והתחושה בקרב הצעירים והצעירות היא שהמשפיענים “התמסחרו”. אם המשפיענים והמשפיעניות לא באמת שותפים של המותג, הZומרים כבר לא מקבלים את זה. ההאשטאג #deinfluencing תופס תאוצה מתחילת השנה ותכף מגיע ל-100 מיליארד צפיות ואלפי סרטונים של צרכנים וצרכניות.
@madisonpotterr #greenscreen creators > influencers. Brands – you better adjust quick. #deinfluencing #beautymarketing #beautytiktok #brandstrategy #mikaylanogueira #influencermarketing
“אנחנו לא רואים פרסומות, אנחנו הולכים אחרי טרנדים” מספרים לנו הצעירים והצעירות, שאנחנו פוגשים ומלווים מדי יום. קראנץ’ פיסטוק, רולאפס וכו’ הן רק דוגמאות של תופעות בהן הפומו, הטרנד והמסה של הסרטונים יצרו תופעה זכירה בקרב הצעירים והצעירות של דור ה-Z.
הטיקטוק יצר לנו הזדמנות, כל צעיר וצעירה יכולים להגיע למאות אלפי צפיות, אבל לא מספיק בסרטון אחד, שניים או אפילו שלושה בכדי לייצר טרנד, צריך מסה של צרכנים ומסה של סרטונים. לכן כדי להעצים את המותגים והקמפיינים בעולם של חוסר זכירות, מתגבשת שיטה חדשה הפונה לדור ה-Z, שיטה שמייצרת אימפקט. שיטה בה משלבים צרכנים אמיתיים, שותפים של המותג.

בני ובנות נוער עפים על הפילטר החדש של עלית | צילום מסך מתוך טיקטוק | Tiktok
מתוך התובנה שטיקטוק היא פלטפורמה המקדמת אג’נדות ומשפיעה הלכה למעשה על תודעה של דור שלם, יצאנו יחד עם אתנה למשימה לשנות את פיד הנערים והנערות בטיקטוק, ולהציף אותו בכמה שיותר ספורטאיות צעירות מעוררות השראה. ברגע שיצרנו קמפיין עם מאות ספורטאיות שהעלו תוכן תחת ההאשטאג #אתנה_משנות_את_הפיד יצרנו טרנד. ההאשטאג היום עומד מעל-M10 צפיות ואחרי שהפעילות נגמרה נערות צעירות המשיכו להעלות סרטונים מעוררי השראה תחת ההאשטאג.
@noa_feller
אבל לא רק אג’נדות מניעות טרנדים בטיקטוק, כך למשל המותג החדש לצעירות מבית קבוצת פוקס – רובי ביי, כובש את הטיקטוק יחד עם צרכניות אמיתיות – הרוביות, שהן יצרניות התוכן של המותג. ההאשטאג #רוביבאג (התיק של רובי) הפך לאחד ההאשטאגים המובילים בקטגוריית הביוטי לפי מערכת הנתונים של טיקטוק.

טרנד ה#רוביבאג של צרכניות רובי ביי | צילום מסך מתוך טיקטוק | Tiktok
מה אנחנו צריכים בכדי לייצר טרנד?
- מחולל – בין אם זה אירוע, מוצר או פילטר שהצרכנים אוהבים ויכולים להתחבר אליו.
- האשטאג שמפיץ את הויראליות
- מסה של צרכנים אמיתיים
הצרכנים האמיתיים הם טרנדסטרים (trendsetters) או כפי שאנחנו קוראים להם – המוברים, מלשון MOVE. כמו שלמדתם על מושג המשפיענים, מושג המוברים הולך להיות יותר מטרנד בעולם השיווק ב-2024.
בשורה התחתונה, דור ה-Z מכתיבים את תרבות הצריכה שלנו ולכן כשאתם מתכננים את הפאנל השיווקי בקמפיין הבא שלכם לצד הקמפיין הפרסומי בין אם זה סרטון בדיגיטל, שלט חוצות או פעילות משפיענים, אתם צריכים לחשוב איך הקמפיין יהפוך לטרנד בו משתתפים צרכנים אמיתיים, ובשביל זה – אנחנו כאן.