fbpx
איש המטרו, צילום מסך מתוך טיקטוק | metro_qatar | TikTok

ויראליות בטיקטוק – יחי האנדרדוג

הסנסציה של המונדיאל בטיקטוק היא לאו דווקא המגרשים המפוארים, החום הלוהט או הביקורת כלפי המדינה המארחת - אלא איש המטרו שהפך לסלב עולמי. איך זה קרה ומהו הסוד לויראליות בטיקטוק?

  • ברק גולדנברג ותמר ברין
  • 28 בנובמבר, 2022

עשרות אנשי צוות הוצבו במתחמי המונדיאל בקטאר, אבל מה שתפס את תשומת הלב של המבקרים היה איש המטרו שכל מטרתו היא להכווין את הקהל – למטרו. הסרטונים שלו בטיקטוק הגיעו למיליוני צפיות והמספר רק ממשיך לעלות! כמה הצליח לו? הוא פתח פרופיל משלו והוא עומד על 1.4 מיליון לייקים וכ116.8 אלף עוקבים!

@metromanqatar

#metromanqatar #qatar #viral #worldcup #metroman

♬ original sound – Metro man Qatar

ואם זה לא מספיק מטורף, לאחר ששבר את הרשת, אותו איש קיבל הוקרה מהקטרים.

@pdretorbar

Metro Man Awarding in the office #Metroman

♬ original sound – Phire

כבר דיברנו על כמה שדור ה-Z מעריץ את האותנטיות, איש המטרו הוא הוכחה חותכת לכך. הצעירים והצעירות של היום הגולשים בטיקטוק, נמשכים יותר דווקא לדמויות שנמצאות “בצד” ולא במרכז, כמו המונדיאל למשל. במקום להתעסק במונדיאל ובשחקנים ה”ראשיים”, נוצרה התלהבות רבה יותר סביב “האיש הפשוט”, העממי, מי שמכווין את הקהל למטרו – חגיגה של האנדרדוג.
אולי דווקא בגלל שאותו אדם יוצר אינטרקציה אמיתית עם הקהל, הקהל יותר אוהב אותו. בני דור ה-Z אוהבים לחוש הזדהות עם אחרים, ומאוד קל להזדהות עם אדם שעושה את עבודתו.
הגולשים בטיקטוק מעדיפים אנשים אמיתיים שמציגים את עצמם כמו שהם, ללא מסיכות, בדיוק כמו איש המטרו.

@aljazeeraontiktok

Metro Man making #fifaworldcup2022 even more fun. ✨ #qatar #qatar2022 #metroman #worldcup

♬ original sound – Al Jazeera English

בני ובנות נוער של היום הרבה יותר פתוחים מאשר הדורות הקודמים להם, לכן יש הרבה יותר פרגון, כפי שניתן לראות בסרטונים של איש המטרו – בזכות אותם אנשים ש”הרימו” לו והעלו אותו לטיקטוק, הוא הפך לסנסציה והרקיע שחקים.

ואיך זה מתקשר אלינו ולעולם השיווק?
יש כאן פוטנציאל אדיר למותגים שרוצים להצליח. טיקטוק היא פלטפורמה המאפשרת לכל אדם “פשוט” להפוך לויראלי ולהתפרסם, לכן חשוב שמותג, בייחוד הפונה לקהל הצעירים והצעירות, יהיה בעל חשבון טיקטוק. הדבר השני הוא לעבוד עם אנשים אותנטיים ולאו דווקא משפיענים. אולי השילוב בין שניהם הוא המפתח להצלחה, אבל מה שאנחנו יודעים בוודאות – הוא שדור ה-Z מעדיף את העממיות, מישהו “משלהם”.

@arsenal_champion

Metro guy again 😂 #metroguy #metro #qatar2022 #worldcup #arsenal_champion #foryoupage #metrothisway #metro #worldcup2022 #qatar2022

♬ Love You So – The King Khan & BBQ Show