כולם מכירים את המלחמה המוכרת – כלבים או חתולים, וכולם בחרו צד שהם ילחמו עבורו עד זוב דם, אבל בחודשים האחרונים מתחרה חדש הצליח לטרוף את הקלפים בתחרות המוכרת – והכל בזכות הטיקטוק. ומי המתחרה המדוברת? הכירו את הקפיברה, המכרסם הגדול בעולם שהצליחה למצוא תהילת רשת בזכות טרנד טיקטוק, וכרגע היא מסרבת לעזוב את עמוד הפור-יו של כולנו.
@capybara._l0ver inspirational🥹#fyp #fypシ #capybara #capybaratiktok #capybaralove #capy #bara
הקפיברה התחילה לצבור פופולאריות לפני כחצי שנה, לאחר שמספר משתמשים התחילו להעלות סרטונים שבהם הם נתקלים במכרסם העצום ומתחילים לשים לב לכמה שהוא חמוד וחברותי. לאט לאט, יותר ויותר אנשים התוודו על חיבתם העזה למכרסם שהיה אז לא פופולארי, והתחילו להיווצר קהילות של ממש סביב המכרסם החברותי.
@jadealexisxo
קהילת הקפיברות המשיכה להתרחב ולכרסם את דרכה ללבם של עוד אנשים, עד שהיא הצליחה למצוא את מקומה תחת סאונד שהפך להיות מזוהה עם הקפיברות. שיר ראפ בשם After Party הפך להיות הבית של סרטוני הקפיברות והמון סרטונים מצחיקים של המכרסם התחילו להשתלט על הסאונד, שלפני זה נועד למתיחות טיפשיות של אמריקאים.
@the.boys.1 They pull up #cappybara
ובתוך כמה חודשים, מבעל חיים שכנראה תצליחו למצוא רק בגן החיות התנ”כי, הקפיברה מצאה מעמד מלוכה של ממש בטיקטוק, עם מאות עמודי הערצה למכרסם המתוק הזה, והאשטג שמונה כבר מעל למיליארד וחצי צפיות. וגם הקהילה הישראלית התחילה לאמץ את המכרסם, עם אלפי אנשים שמראים חיבה עזה למכרסם, ואפילו מחפשים גני חיות שבהם יהיה אפשר לראות אותו במציאות (למעוניינים – גן החיות התנ”כי זו הכתובת)
@capybara.is.better.thanu
אבל מדובר בטרנד שחצה את גבולות ההאשטאג, ונראה שכל מי שמעוניין לראות את המכרסם הענק בפוריו שלו – יראה אותו גם בלי לעקוב אחרי סאונד, האשטאג או עמוד מסוים. הטרנד הזה, כמו טרנדים רבים, מראים על היכולת של טיקטוק לאתר את תחומי העניין של כל אחד מאיתנו – גם בלי האשטג, טקסט, עמוד או איזה מאפיין כלשהו שאפשר לעשות עם Ctrl+F. האלגוריתם של טיקטוק מצליח לזהות ולקטלג את נושא הסרטון, וכל מי שמראה טיפת עניין בנושא – יקבל גם הוא את אותו התוכן, ובכמויות.
@simplyydashing Ok i pull up #fyp
החוזקה הידועה של טיקטוק כפלטפורמה חברתית היא היכולת להתאים את עצמה לתוכן שאתה מחפש בדיוק. כל לייק, תגובה, שיתוף, הורדה של סרטון או רגע נוסף של שהות בסרטון מסוים משתמש כמדד שטיקטוק אוספים על מנת להתאים לצופה את התוכן שמגיע אליו באופן אידיאלי. ברגע שהאלגוריתם של טיקטוק לומד אותך, התוכן שיגיע אליך כמעט תמיד יתאים אליך, או ידמה את תחומי העניין שלך. יש כאלו שאומרים אפילו שעמוד הפור-יו יכול לשקף את מצב הרוח שלך, כמו הקומיקאית איימי פולר שזיהתה שעמוד הפור-יו שלה שיקף לה שהיא כנראה מרגישה מדוכדכת מהרגיל
אבל מה שבטוח, עמוד הפוריו שלי ושל עוד רבים כבר זיהה שאנחנו חובבי קפיברות מושבעים. כבר עברו כמה חודשים מאז שהקפיברות חיות לי בעמוד הפור-יו ולא משלמות שכירות ואפילו נסעתי עד בירת ישראל (לא, לא תל אביב) כדי לראות אותן. זה רק עניין של זמן עד שגני חיות ינצלו את ההזדמנות המסחרית לקדם מכירות של כרטיסים בעזרת המכרסם הטרנדי בעולם, ורואים שיש היענות בקהילה הישראלית לראות את הקפיברה ולהתפעל מחמידותה. אבל מה שבטוח – טרנד הקפיברות מוכיח שוב פעם את היכולת של טיקטוק לזהות קהילות לפי תחומי עניין, ושהמשפט “ספר לי מי עמוד הפור-יו שלך ואספר לך מי אתה” נכנס לרלוונטיות מלאה כשמדובר בטיקטוק.