חוזרות לבצפר: 5 טיפים שיעזרו לכן לאכול בריא

  • מערכת טינק
  • 31 באוגוסט, 2015

אז תכף החופש הגדול מסתיים ואנחנו חוזרות שוב ללו"ז צפוף ומלחיץ של מבחנים, שיעורי בית ועוד מגוון של פעילויות. אז איך בכל זאת שומרים על תזונה בריאה, מה כדאי להכניס לתיק האוכל? ואיך בוחרים במזון שישאיר אותנו אנרגטיים וערניים לאורך היום? אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר–פארם, סיכמה לנו את הטעויות הנפוצות ביותר בכל הקשור לתזונה שלנו בתקופת בצפר וחזרה עם כמה פתרונות יצירתיים. לגזור ולשמור!

טיפ 1: תאכלו לפני "ארוחת עשר"

אסנת: "זו טעות להתחיל את הבוקר בלי לאכול כלום, או לחילופין עם משהו מתוק, או עם שוקו או מיץ תפוזים. יש כמה אפשרויות מהירות ומזינות, למשל שייק פירות, מוזלי עם פירות ויוגורט, להכין כריך מהיר עם חביתה או ממרח וירקות ועוד. אפשר אפילו לחתוך פירות טריים (שגם אותם אפשר לקחת לדרך בקופסה קטנה בתוספת שלושה-ארבעה אגוזים), או למלא חצי פלפל בגבינה או בקוטג' – כולן אפשרויות מהירות ומזינות. ובכל מקרה מומלץ לשתות מים בבוקר".

shutterstock_83710309

טיפ 2: לגוון!

אסנת: " אין מה לעשות, אתן כנראה משתעממות יחסית מהר בכל הקשור למזון שלכן, במיוחד אם אתן מכינות, או מגיעות לבצפר עם אותה פיתה עם חומוס ומלפפון חמוץ לאורך כל השבוע. התוצאה היא די מטרידה: אתן מיד בורחות לפיתויים של שוקולודים, חטיפים וכל אותם מזונות לא בריאים ומעובדים שמספקים לכן המון טעם וגירוי מיידי, אבל בפועל מזיקים לתזונה שלכן. ככל שתגוונו יותר ותיהיו יצירתיות (אפשר גם להפעיל את אימוש), ככה תשתעממו פחות ותגיעו לבצפר מאובזרות בחטיפים בריאים ומזינים. אתן יכולות להוסיף דגני בוקר ללא סוכר או גרנולה עם יוגורט, לייצר כריכים עם שילובים מעניינים ולא קונבנציונאליים, להוסיף סלט פסטה מרענן וקליל ועוד. נכון, זה לוקח טיפה יותר זמן ודורש להפעיל את חוש היצירתיות ולפעמים גם את ההורים, אבל תאמינו לנו שזה סופר משתלם וכיף! אפשר גם להתחלק עם החברות.

shutterstock_300014822

טיפ 3: כמה שפחות מלח

אסנת: "בגבינות מלחות יש הרבה מאוד מלח, וגם בלחם עצמו יש לא מעט מלח, לכן כדאי להגביל שימוש בגבינות מלוחות ובכל מקרה לא להוסיף מלח בנוסף לכריכים. יש מספיק מלח ואף יותר מדי באוכל שאנחנו קונים".

טיפ 4: חובה ירקות, אבל עדיף בצד!

אסנת: "שלא תבינו לא נכון, ירקות הם הכרחיים לתזונה בריאה ומאוזנת! ורצוי להכניס אותם כמעט לכל ארוחה. אני אישית לא ממליצה להוסיף ירקות לכריך עצמו, אלא פשוט לצרף אותם ליד בקופסת פלסטיק או שקית בעיקר בגלל שהם מרטיבים את הלחם והופכים את הכריך לעיסתי ולא מעורר תיאבון. גם לגבי פירות, כדאי לבחור באלו השומרים על צורתם ולא משחירים, נמעכים וכדומה. כדאי להתרגל לכמה אגוזים שיוסיפו טעם, בריאות ושובע לאורך זמן".

shutterstock_293985629

טיפ 5: הימנעו מאוכל תעשייתי ומעובד

אסנת: "נסו להימנע מ-"מנות חמות" קנויות, חטיפים בשלל טעמים וממתקים. אם ממש בא לכם לגוון, תוכלו להוסיף לסנדוויץ' חזה עוף שנעשה בבית, או אפילו מנה משביעה של פסטה מקמח מלא. תאמינו לנו שאתן לא צריכות את כל כמויות המלח, הסוכר והחומרים המשמרים שאותם מוצרים מכילים.

shutterstock_158144267

ביניים: מה לקחת לצד האוכל?

  1. מים – חובה לשתות וכמה שיותר!  לעיתים שינוי קטן מחולל פלאים. לדוגמא, בקבוק מעוצב עשוי לעשות יותר חשק או בקבוק מתכת השומר על המים קרירים.
  2. אנרגיה זמינה – ניתן להוסיף חטיף אנרגיה קטן מדי פעם. במיוחד בימים הארוכים. חטיף אנרגיה יכול לשבור את שגרת הארוחות ולעזור לשמור על ערנות.
  3. קופסת אוכל קשיחה – האוכל יעורר יותר תיאבון, אם לא ימעך בתיק. זה אסתטי, וגם מזמין תוספת של ירקות, פירות ואגוזים בזכות התאים הקטנים.

 

יש לכן שאלות נוספות לדיאטנית שלנו?!  אתן מוזמנות לפנות אלינו במייל ונחזור אליכן בהקדם!