לקראת הקיץ, לקראת שנה הבאה ובאופן כללי- כולנו רוצים לעבוד ולהרוויח קצת כסף. בעקבות כך, אני אראה לכם 4 טיפים פשוטים שיעזרו לכם כשתגשו לראיון עבודה. תמיד תזכרו,
שראיון עבודה עוברים ב[funky_highlight] קלו"ת: [/funky_highlight]
- [funky_highlight] קצת לפני: [/funky_highlight] לפני הכל, עליכם לדעת מה אתם מחפשים. חישבו אילו כישורים יש לכם, במה יש לכם ניסיון, איזו עבודה אתם מוכנים לבצע ואיזו לא. בררו את כל הפרטים לגבי העבודה אלייה אתם מגישים את קורות החיים שלכם. אחרי שבחרתם עבודה כדי לנסות להתקבל אלייה, חשבו על מה אתם עלולים להשאל והכינו תשובות מראש. לפני הראיון עצמו, נסו להרגע ולא להיות לחוצים.
- [funky_highlight] להראות טוב- לבוש ושפת גוף: [/funky_highlight] הלבוש הוא הרושם הראשוני שלכם. כמובן שלא חייבים להשקיע בחליפה מחוייטת או בבגד רשמי מדי אחר, אבל יש הבדל משמעותי בין לבוא לראיון לבושים בחולצה, מכנסיים ונעליים סגורות; לבין לבוא לבושים בגופיה, שורט וכפכפים. נסו ללבוש בגד שיראה מכובד. בנוסף, שפת הגוף שלכם היא כלי חשוב מאוד. היו זקופים, השתמשו בתנועות ידיים במקומות הנכונים. אל תשלבו ידיים- דבר זה מראה על חוסר בטחון, ואל תקפיצו את הרגל כי זה סימן לעצבנות. השתדלו להראות שלווים ונינוחים.
- [funky_highlight] וגם, כאילו, אהא- דיבור: [/funky_highlight] השתדלו לדבר במשלב לשוני בינוני-גבוה. שימוש מוגזם בסלנג ובמילים כמו "כאילו" יגרום לכם להיות להצטייר כאנשים פחות רציניים. דברו בשפה תקינה כמה שניתן, בקול חזק ובדיקציה מושלמת ככל שתוכלו. אל תקטעו את המראיין ואל תתפרצו לדבריו. חשוב לדבר ברור בעיקר כשאתם מציגים את עצמכם, כשאתם מספרים עליכם על הניסיון שלכם- כמובן, רק מה שרלוונטי לעבודה הספציפית. כשאתם משיבים לשאלה, ענו מה שאתם באמת חושבים- לא מה שלדעתכם המראיין ירצה לשמוע. היו אמיתיים וכנים. בנוסף, תמיד כיף להתחיל ראיון ב"בוקר טוב", או "איזה משרד יפה",
ולסיים אותו ב"תודה רבה". - [funky_highlight] תהיו רציניים: [/funky_highlight] רצינות היא דבר חשוב מאוד בכל הנוגע לעבודה. חשוב להראות רצינות, להראות שאתם באמת רוצים להתקבל לעבודה ושהיא חשובה לכם. כמובן, שמדי פעם הערה הומוריסטית יכולה להוסיף, כי אנשים רציניים מדי הם אנשים משעממים מדי- אבל חשוב שתדעו לאזן. כלומר, לא להיות רציניים מדי, אבל לא להיות לא-רציניים מדי.
