0

נוכח ריבוי השאלות בסוגיה, לפני שמנסחים פנייה תקשורתית בנושא מקומות לינה בעת חופשה, מומלץ לאסוף אינפורמציה לגבי הרגלי הצריכה והעדפותיהם של בני הנוער בנושא. לטובת זאת, ערכנו בינואר האחרון, *סקר בקרב 200 בני נוער בגילאי 12-21 ושאלנו אותם שאלות הנוגעות למידת מעורבותם, תהליך קבלת ההחלטות וכן הפרמטרים החשובים ביותר בעבורם כשמדובר בבחירת מקומות לינה במסגרת חופשה.

בשלב הראשון, בדקנו האם עולם החופשות רלוונטי לחייהם של הנשאלים וכשגילינו שמעל ל- 65% מהם אכן יצאו לחופשה בשנה האחרונה, המסקנה הייתה שמדובר בפלח שוק מכובד שללא ספק יש להכיר בו וכן לחקור אותו.

בשלב הבא, ייצרנו הבחנה שבין סוגי החופשות- כאשר 80% מהנשאלים דיווחי כי בילו בחופשות משפחתיות, בזמן ש- 20% הנותרים בילו בקרב חברים ובני גילם. הבחנה מהותית לטובת העמקה בסיבותיהם לצאת לחופשת, מאפייני הבילוי וכן עמדותיהם לגבי מהלך החופשה. דוגמא לכך למשל, באה לידי ביטוי כשמדובר במידת השפעתם של בני הנוער בכל הנוגע לבחירות הנוגעות לחופשה.

 

במסגרת החופשה המשפחתית– בכל הנוגע ליעד האירוח, במסגרת החופשה המשפחתית, העידו כ- 78% מהנשאלים, כי התארחו בבתי מלון ולא בפתרונות לינה אחרים דוגמת דירות שכורות וכולי.

בנוסף, כ- 80% מהנשאלים, העידו כי היו מעורבים והשפיעו במידה רבה על אופי החופשה, נתון אשר עשוי לגרום לחשיבה מחודשת, בכל הנוגע לאפקטיביות הפנייה ובחינת קהלי היעד האופטימאליים לשירותה.

שאלה נוספת אשר עלתה, במסגרת השיח על חופשות משפחתיות, הינה זו הנוגעת לאופי הפרמטרים העיקריים בעבור הנשאלים, לפיהם ייבחרו או יעדיפו מקום לינה בחופשה. 4 הפרמטרים העיקריים אותם הדגישו הינם: אוכל, ניקיוו ומחיר- במידת חשיבות דומה ואילו מיקום מרכזי- בתור בעל רמת חשיבות פחותה. ממצאים שונים עלו כאשר נשאלו בני הנוער באשר לחופשות בקרב חברים.

במסגרת חופשה עם חברים- בקטגוריה זו, דווקא בלט בחשיבותו פרמטר המיקום – ובפרט המיקום המרכזי, אשר נדמה כי משמש פרמטר עיקרי ואף מוביל במערך בחינת האופציות השונות. לאחריו הופיעו פרמטרים כמו מחיר, ניקיון ואוכל.

פרמטר נוסף אשר קיבל התייחסות נרחבת, במהלך השיח עם הנשאלים לגביי חופשות עם חברים, הינו פרמטר הנוגע למתקנים המוצעים במקום, היינו אזורי הבילוי המשותפים במקום הלינה. לדוגמא ציינו הנשאלים את הלובי, אזורי משחקים ולמעשה כל חלל אשר מספק להם את הצורך לייצר אינטראקציה עם בני גילם, בפרט אלו אשר לא הכירו בעבר. ממצא אשר ללא ספק מוביל לבידול החוויה בבית מלון, לעומת פתרונות לינה אחרים דוגמת AIRBNB, בעולמות השיח עם בני הנוער.

 

לסיכום-

הן כאשר מבלים בקרב המשפחה והן בקרב החברים, בני הנוער מהווים גורם משמעותי במערך השיקולים, העדפות וההחלטות בבחירת מקומות לינה בחופשות. על כן מומלץ לקחת פלח שוק נרחב ורלוונטי זה במערך האסטרטגיה השיווקית.

רוצים לדעת עוד על בני הנוער- מחלקה המחקר של טינק כאן בשבילך למחקרים, פאנלים והרצאות.

rans@teenk.co.il

 

*המחקר בוצע בחודש ינואר 2018, בקרב 200 בני נוער בגילאי 12-21. באמצעות מערכת הסקרים של טינק P-POLL

 

↑ חזור למעלה

עומרי פיינשטיין

meow

הצג את כל הפוסטים →