0

הגיע הזמן להודות בזה, הלו"ז שלנו הבנות הוא די צפוף. אנחנו מתחילות את היום שלנו ממש מוקדם בבית הספר, עוברות משיעור לשיעור, מקבלות מלא מטלות, צריכות להתכונן למבחנים, לשנן חומרים, להצליח לנווט בין האינסטגרם והסנאפצ'אט לבין הווטסאפ ועוד. כן, אלה הם חיינו. לא מתלוננות.

aa

אבל איך מכניסים תזונה מאוזנת לכל הסיפור הזה? האמת שזה די מסובך. הרבה פעמים אנחנו עוברות מסנדוויץ' לסנדוויץ', מוותרות על ארוחות צהריים גדולות כדי לא להתנפח, וכמובן שבין לבין יש מלא שטויות וחטיפים בקפיטריה או בקיוסק. אז איך אנחנו עושות סדר בבלגן למרות כל הלחצים מהסביבה? אנחנו הפגשנו את אלה, בת 16 מת"א, יחד עם אודי ברקן, התזונאי של YNG, כדי לדבר על נושא התזונה בבית הספר וחזרנו עם 5 טיפים שיעזרו לכן לשפר את ההרגלים הבעייתיים ולאכול בצורה מזינה יותר.

אל תרעיבו את עצמכן- נדמה לכן שכולן אוכלות מסודר, אז זהו שלא! כל אחת עם הרגלי התזונה שלה- יש כאלה שמוותרות על ארוחת הבוקר, יש כאלה שאוכלות רק מאכלים מסוימים ויש כאלה שפשוט מחכות שעות בין ארוחה לארוחה. בקיצור, אנחנו עושות הכול חוץ מלהקשיב לגוף שלנו. כשאנחנו מגיעות לארוחת הצהריים מורעבות אנחנו גם אוכלות כמויות גדולות יותר וגם מנגנון השובע שלנו מאבד את הצפון. כשמנגנון השובע שלנו יוצא משליטה אנחנו כמעט תמיד רעבות ומרגישות צורך עז בדברים מתוקים. רצוי להיצמד לתפריט מסודר וכמובן לדאוג לארוחות ביניים! לא, ארוחות קטנות לא מנפחות את הבטן, אז תוציאו לכן את זה מהראש! להיפך, ארוחות ביניים תורמות לירידה במשקל ועוזרות לנו לאכול בצורה מבוקרת.

תכנון, תכנון ועוד פעם תכנון- החלק החשוב ביותר בכל שינוי הוא כמובן תכנון וסדר. ככל שתתכננו את שגרת היום שלכן מבחינת תזונה, ככה תאכלו פחות שטויות ותיהיו הרבה יותר מחויבות לתהליך. תתחילו בלרשום על דף את הארוחות שלכן במהלך היום, ממש כמו שאתן רושמות את מערכת השעות שלכן. ככה תוכלו לדעת באיזה שעה אתן צריכות לאכול, ובמקביל תוכלו להכין לכן ארוחות מסודרות לבצפר. אם תאכלו יותר מסודר, תיהיו פחות רעבות וככה תוכלו להימנע מאכילת מאכלים שבסופו של דבר יזיקו לכן.


שתו מים- כולם כל הזמן מדברים על כמה שזה חשוב לשתות מים, אבל אתן כמעט תמיד שוכחות, או פשוט לא מייחסות לזה חשיבות. אז נגיד את זה שוב! מים זה חלק בלתי נפרד מכל שגרת אכילה- הם גם תורמים להרבה מהתהליכים החשובים במערכת העיכול, גם עוזרים לנו להרגיש שובע לאורך זמן וכמובן שמים הכרחיים למראה עור בריא, ניקוי רעלים ועוד. בקיצור, חובה!

לא רק קלוריות- אם כבר מדברים על אכילה מזינה ובריאה, שימו לב שקלוריות זה ממש לא הדבר הכי חשוב בכל הקשור לסימון תזונתי. בין היתר חשוב להסתכל על מרכיבים כמו סוכרים, שומן רווי וכמובן סיבים תזונתיים. ככל שבמוצר יש יותר סיבים תזונתיים, כך הוא יועיל יותר למערכת העיכול שלכן ויתרום לתחושת השובע.

סלט כמנה עיקרית- כשאנחנו חושבות על סלט, אנחנו בדר"כ חושבות על משהו קטן שמגיע לצד הארוחה בתוספת למנה העיקרית, אבל בהרבה מקרים, הסלט עצמו יכול להיות המנה העיקרית ולספק לנו את כל אבות המזון הדרושים לנו. כן, מעבר למלפפון ועגבנייה, אתן יכולות להוסיף לסלט שלכן עוד מלא חומרים מזינים ומשביעים כמו אגוזי מלך, שיכולים להיות מנת חלבון מצוינת המלאה בסיבים וויטמינים, עדשים, שגם הם מפוצצים במגוון מינרלים , אבוקדו, טונה ועוד. זה בריא, קליל, קל להכנה ובעיקר סופר משביע!

ולסיום, קבלו את המתכון המושלם לסלט צהריים בריא, מזין, קל להכנה ומלא בסיבים תזונתיים. הכנתן? שתפו אותנו בתגובות! רוצות לראות את המפגש המלא בין אודי לאלה? לחצו! לעוד טיפים, חפשו את YNG בפייסבוק!

ab

↑ חזור למעלה

לאון שניידרובסקי

הצג את כל הפוסטים →