0

בואו נדבר על יום כיפור. לנו יש תמיד נטייה להסתכל על היום הזה כיום מבאס- הרי אי אפשר לראות קליפים של טיילור סוויפט ביוטיוב, הטלוויזיה נראית כמו מצגת של שקופיות סטייל "השידורים יתחדשו" וכמובן שכל מה שיש לעשות זה לקרוא את "אשמת הכוכבים" או "משחקי הרעב" בפעם העשירית בערך.

אבל ביום הזה יש גם צדדים חיוביים של ממש- זמן לקצת שקט, אפשרות לבלות קצת יותר עם המשפחה והחברים בלי הסחות דעת מיותרות ואפילו הצום, לאלו מכן שצמות, יכול לעבור בקלות. מפחדות שלא תעברו את זה בשלום? שתתעלפו? שתתפתו לאכול איזה משהו קטן? נפגשנו עם שירלי קטרון, רוקחת ודיאטנית סופר-פארם, כדי לשמוע על כמה טיפים חשובים שיעזרו לנו לעבור את הצום מבלי להרגיש נוראי.

-לפני הצום, השתדלו לא לאכול יותר מידי מאכלים מלוחים או מתובלים יתר על המידה- פיצוחים, שימורים, גבינות מלוחות ועוד. מאכלים כאלה רק יגבירו לכן את תחושת הצמא ויגרמו לכם לקושי רב ותחושת אי נוחות.

-לא להעמיס! נכון שארוחה מפסקת תמיד ידועה כארוחה שמכילה מלא סוגים של מזונות, אבל תשתדלו לא לאכול עד לרמה שאתן פשוט לא תהיו מסוגלות לנשום! ברגע שכל האנרגיה של הגוף שלכן תלך ישירות למערכת העיכול, זה רק יקשה על הצום ויגרום לכן להרגיש כבדות, עייפות וחסרות אנרגיה.

shutterstock_231309964

-הארוחה המפסקת צריכה לכלול שילוב של פחמימות, חלבון ושומנים הגורמים לתחושת שובע. דוגמאות: פחמימה – אורז ופסטה (רצוי מחיטה מלאה), תפוחי אדמה.מנת חלבון – דג, בשר, ירקות. שומנים מן הצומח – אבוקדו, טחינה. קינוח – יש לבחור בקינוח שאינו מתוק מדי כדי לא ליצור תחושת צמא. ולא, אי אפשר לאכול במבה וביסלי כארוחה מפסקת!

-בלי פעילות גופנית! נכון שנורא מתחשק לצאת לטיול עם חברים, או לרכב על אופניים, אבל תאמינו לנו שאם אתן באמת רוצות לעבור את הצום בשלום, תעדיפו פעילויות שמצריכות כמה שפחות אנרגיה- טיול קליל (עדיף בערב הצום ולא בשעות שחם) שלא יגרום לכן להרגיש צמאות יעשה את העבודה, יעביר לכן את הזמן ולא יגרום לכן להרגיש כאילו אתן סתם תקועות בבית.

shutterstock_274285517

-נגמר הצום? רק אל תעשו את הטעות הנפוצה ותתנפלו על כל מה שמציעים לכן! נכון שאתן רעבות ונכון שחלמתן על עוגייה במשך 24 שעות, אבל אתן ממש לא רוצות לגרום לעצמכן תחושה של חולשה לא נעימה. תתחילו במשהו מתוק ושתיה חמה ואז תוכלו לעבור לארוחה קלה.

-הכי חשוב! תזכרו שאתן תמיד צריכות להיות קשובות לעצמכן ולגוף שלכן! נכון, בחרתן לצום, אבל הבריאות שלכן יותר חשובה מהכול, ואם אתן ממש מרגישות רע (סחרחורות, כאבי ראש חזקים וכדומה), עדיף שתעצרו, תשתו מים ותקלו על עצמכן. זה שיא החשוב!

לעוד טיפים של מומחים, חדשות, ועדכונים שותפים, כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו! או בקרו אותנו באינסטגרם. מחכות לכן!

↑ חזור למעלה

לאון שניידרובסקי

הצג את כל הפוסטים →