fbpx

איך בוחרים מסגרת משקפיים שמתאימה למבנה הפנים?

  • מערכת טינק
  • 17 בפברואר, 2015

אז בנות, הגיע הזמן לדבר על הנושא שמציק להרבה מאתנו. משקפיים. כן, כולכן בוודאי מכירות את הרגע הזה שבו פתאום אתן מתחילות לראות מעט מטושטש, או אפילו לא מצליחות לקרוא את האותיות הקטנות שעל הלוח בכיתה. אתן נבהלות, מגיעות לבדיקת ראייה וזה נוחת עליכן. כן, אתן זקוקות למשקפיים. אז אחרי שנרגעתן, הגיע הזמן לדבר על מה שבאמת מטריד אתכן.

משקפיים כבר מזמן הפכו לאקססורי אופנתי, ללא קשר לאיכות הראייה, ואין ספק שהימים בהם כל אחד עם משקפיים זכה לכינוי “חננה” כבר די רחוקים מאתנו. אז מה באמת מפריע לכן? רוב הבנות בגילאים הצעירים יעידו שהן פשוט לא יודעות לבחור את המסגרת המתאימה. הן הולכות לאיבוד בכל מבחר הצבעים, הצורות, הטרנדים וכמובן מבנה הפנים שלהן. אז הגיע הזמן להפוך את כל הסיטואציה המביכה לקלילה הרבה יותר. יצאנו להתייעץ עם קארין סיידא, אופטומטריסטית בסופר-פארם אופטיק ולאון שניידרובסקי, סטייליסט הבית של סופר-פארם, וקיבצנו לכן את כל האינפורמציה החשובה באמת.

נתחיל בטיפ הראשון- כל מה שאתן צריכות זה מראה טובה ואודם. על מנת לבחון את מבנה הפנים שלכן בצורה הטובה ביותר פשוט התבוננו בפניכן במראה ונסו לתחום את הפנים בעזרת האודם. ככה תוכלו בקלות לזהות את מבנה הפנים שלכן ולהגיע לחנות מוכנות. המטרה היא לבחור במסגרות שמחמיאות למבנה הפנים ויושבות עליכן בול, ככה שאין צורך להתפשר. רק כמובן לא לשכוח להסיר את האודם מהמראה. אם כבר עשיתן את תרגיל המראה, עכשיו הגיע הזמן לקצת מתמטיקה. אל תדאגו, זה ברמה של 3 יחידות. מבנה הפנים מחולק ל-6 קטגוריות. ואגב, בדיוק כמו במבנה הגוף שלכן, גם כאן אין דבר כזה מושלם. כולכן יפות, פשוט יש לכן צורת פנים שונה. הצורות: לב, יהלום, עיגול, ריבוע, מבנה פנים אובלי ומלבן.

צילום: Gettyimages

צילום: Gettyimages

עיגול- אם יש לכן מבנה פנים מעוגל המאופיין בלחיים מלאות ומבנה פנים פרופורציונאלי בכל הקשור לאורך ולרוחב של הסנטר והמצח אתן כמובן “עיגול”. אל תרגישו לבד, איתכן בקטגוריה נמצאות כוכבות כמו קייטי פרי ומילה קוניס. בכל הקשור למשקפיים, מומלץ לבחור במסגרות עם צורות גיאומטריות שמחטבות את הפנים ויוצרות תיחום מחמיא. נסו להימנע ממסגרות מעוגלות סטייל הארי פוטר.

gfggdf

ריבוע תמיד אומרים לכן שיש לכן לסת חזקה ורחבה ומצח רחב בהתאם. אתן כנראה ריבוע. אל תדאגו, זה ממש לא אומר שאתן מרובעות. ומעבר לזה, רוב הדוגמניות בתעשיית האופנה העולמית גם הן בעלות פנים מרובעות. מה שנקרא בשפה המקצועית, FEARCE . בניגוד לפנים המעוגלות, אתן צריכות מסגרות מעוגלות ורכות יותר שיבואו בניגוד לנוקשות ולגיאומטריות של הפנים. בקיצור, לכו על משקפיים שיושבים גבוה על האף (זה יאריך את הפנים שלכן) והימנעו ממסגרות מרובעות ועבות.

יהלום- אם מבנה המצח שלכן הוא יחסית צר ובהתאם לזה גם קו הלסת שלך, זה אומר שאתן כנראה יהלום. בנות עם מבנה שכזה יבחינו לרוב שעצמות הלחיים שלהן הן החלק הרחב ביותר בפנים. לפני שאתן מתחילות להסתכל על הלחיים שלכן בזכוכית מגדלת, תזכרו שמדובר באבן הכי יקרה בטבע. בנות, במקרה כזה אתן יכולות להתפרע! מכיוון שתווי הפנים שלכן מאוד עדינים אתן יכולות לשחק עם מסגרות “חתוליות” ועבות יותר, צורות אובאליות ודברים מעט “חצופים” יותר. נסו להימנע ממסגרות מרובעות שלא יחמיאו לעצמות הלחיים שלכן. זכרו, עדין אבל חצוף. על המסגרת להסתיים עם עצמות הלחיים.

ffhמבנה פנים אובאלי– אם עדיין לא הבנתן מהו מבנה פנים אובאלי, נסכם את זה בכמה מילים: מדובר במבנה פנים שהוא יותר מוארך מאשר רחב. בין המפורסמות המחזיקות במבנה פנים שכזה תוכלו למצוא את האלי ברי, מייגן פוקס וכן, אפילו ביונסה. בכל הקשור למסגרות ומשקפיים, אתן לגמרי יכולות לאמץ מסגרות שהן מעט אוברסייז, במיוחד כאלה שהן רחבות יותר מהפנים שלכן. לכו על צורות מעוגלות יותר והימנעו ממסגרות צרות וקטנות.מלבן-במידה ויש לכן לסת חזקה ורחבה, אך הפנים שלכן יותר מוארכות מאשר רחבות. זה כנראה אומר שאתן שייכות לקטגוריית המלבן. במקרה שכזה ההמלצה היא ללכת בניגוד לתווי הפנים שלכן. בדומה למבנה המרובע, גם כאן ההמלצה היא ללכת על מסגרות בעלות מבנה אובאלי וקימורי. לכו על משקפים שנראים רחבים יחסית למבנה הפנים שלכן והימנעו ממסגרות מרובעות ומלבניות. אתן בחברה טובה, יחד עם דוגמנית העל ג’יזל.

fsdfdsf

לב- אם יש לכן מצב רחב ולחיים שבנויות בהתאם יחד עם סנטר צר, אתן נמצאות בקטגוריה לבבית במיוחד. כן, פנים בצורת לב. בניגוד לשאר הקטגוריות, אתן לגמרי יכולות ללכת על מסגרות מרובעות ומלבניות. חפשו את אלו הדקות והקלילות. ותרו על המסגרות העבות והאובר מקושטות ולכו על מסגרות שמעדנות את הפנים שלכן.

fa

בנוסף למבנה הפנים, עוד סוגיה לא פחות חשובה היא סוגיית המספר. ככל שהמספר גבוה יותר – עדיף לבחור במשקפיים בעלות עינית קטנה יותר עם עדיפות למסגרת פלסטיק (העובי שלו “בולע” את עובי העדשה). מוט רחב יעשה את אותה העבודה. וודאו שהמשקפיים בגודל הנכון. אתן לא באמת רוצות שהמסגרת תלחץ לכן על המוח, או שהן יהיו קצרות מידי ויפלו לכן כל רגע. אם אתן עוסקות הרבה בפעילות גופנית, בחרו במשקפיים עם זרועות מעוגלות בקצה שמחזיקות את האוזן בצורה טובה יותר.

צילום: Gettyimages

למגוון מבצעים והטבות בסופר-פארם אופטיק, לחצו

שמות הדגמים: פורטופינו,  ריי באן וקנזו. ניתן להשיג ברשת סופר-פארם