fbpx

סופ”ש בסיקרט: 9 הנושאים הכי מדוברים באפליקציה

  • מערכת טינק
  • 3 באוגוסט, 2014

אני מניח שכולכם שמעתם על סיקרט, אותה אפליקציה מצליחה בחו”ל שעשתה עליה לארץ ועוררה לא מעט בלאגן. למי שעדיין מרגיש קצת מחוץ למים ולא מבין על מה אנחנו מדברים- מדובר באפליקציה המאפשרת  לעלות סטטוס בעילום שם. זה אומר שאפשר לדבר מלוכלך, להעליב אנשים, לחשוף סודות וכדומה מבלי באמת לתת על זה את הדין. בשבוע האחרון האפליקציה הפכה לתופעה של ממש כאשר עשרות כתבות שיוצאות נגד האפליקציה עלו באתרים השונים. חלק קוראים לה גאונית, בעיקר מתוך העובדה  שאם משתמשים בה נכון אפשר באמת להוציא וידויים כואבים ולשתף מבלי באמת לחטוף ביקורות, אבל כמובן שמרבית התגובות שליליות ובצדק. כרגע הפכה האפליקציה לבמה עבור אנשים “פחדנים” שאוהבים להוציא לכלוך על אנשים שהם לא מכירים. אתם תראו שם תמונות מביכות, שקרים, המצאות ועוד ורבים טוענים שזה רק עניין של זמן עד שצעירים ישתמשו באותה במה על מנת להחרים תלמידים בכיתה ואפילו בצעד יותר קיצוני לגרום להתאבדות. אנחנו החלטנו לבדוק את האפליקציה במשך סופ”ש שלם. לבדוק ולמחוק קוראים לזה אצלנו. חזרנו עם סיכום קצרצר על הנושאים הכי מדוברים באפליקציה:

1. פלוצים- לא תאמינו אבל פלוצים זה אחד מהנושאים הכי מדוברים באפליקציה. בין אם זה משפטים בסגנון “עשיתי פלוץ” או אפילו תיאורים מדוייקים על כמויות, ריחות מאוד ספציפיים ומיקומים. כן, מסתבר שלמרות הכול נושא הגזים נותר עדיין אחד מהנושאים שהכי מביכים את האנשים בארץ, בין אם הם קטנים או גדולים.

2. סלבס- אין כמו לרכל על סלבס. סיקרט הפכה לפלטפורה שמזכירה מאוד את עמודי חדשות הסלבס באתרים כמו וואלה ומאקו, רק שהפעם ניתן לשמוע רכילות ושמועות על כל סלבס שתירצו. בין  השמות ששמם עלו בסופ”ש האחרון ניתן למצוא את אלי יאצפן, שרית חדד, הראל סקעת, משה פרץ ועוד. אנחנו לא ניכנס לתוך הרכילויות עצמן מטעמי סודיות (אם אתם רוצים אתם יכולים להוריד את האפליקציה), אבל רק נגיד שעלו שם כמה דברים ממש לא נעימים שנשמעים כמו שקרים נבזיים לחלוטין. חברים, אם אין לכם משהו אמיתי לומר, כזה עם הוכחות, עדיף שתשמרו אותו לעצמכם, אבל זאת רק דעתנו.

3. בדידות- כן, מסתבר שיש הרבה אנשים בודדים בעולם. עצוב. הרבה אנשים השתמשו בסיקרט כדי להודיע עד כמה הם מרגישים בודדים ועל כמה שאין להם חיים חברתיים עשירים. תקראו לזה פתאטי, אנחנו קוראים לזה דווקא מקסים. הרי אף אחד לא באמת יתוודע בפני החברים שלו בפייסבוק על כמה שהוא זקוק לחברה טובה ואין דבר יותר מרגש מלהודות בחולשה. רק חבל שעיקר התגובות היו בסגנון: “תמצא חיים”.

4. יציאה מהארון- לצאת מהארון זה לא דבר קל, אפילו קשה מאוד, במיוחד שצריך לעשות את זה מול כל המשפחה והחברים. זאת גם הסיבה שהרבה בוחרים לדחות את הקץ ויוצאים מהארון בשלב שזה כבר באמת בלתי נסבל . רוב הסיכויים שכל מי שכתב וידוי יציאה מהארון לא באמת החליט לצאת מהארון באותו הרגע ממש כי היו מאות וידויים כאלה באותו היום ובינינו, יש גבול למקריות, אבל אפילו אם כמה מהם באת רציניים אין ספק שזה אחלה מקום לשתף אנשים ולהוציא דברים קשים מהבטן לפני שעוברים לדבר האמיתי.

eeeee

 

5.התנסות מינית- נו באמת, זה הרי היה ברור שאם נותנים אפליקציה כזאת לצעירים, כולם מתחילים באופן מיידי לדבר על ההתנסות המינית הראשונה שלהם. וכך סופ”ש שלם קראנו סיפורים שונים ומשונים על ההתנסות המינית הראשונה. כצפוי, לא ניכנס כאן לעומק הדברים, אבל שוב נגיד שיש אנשים לגמרי יצירתיים במדינת ישראל. היו גם כאלה שהרחיקו ורשמו את השמות של הבנות-מעשה קצת דוחה ושפל אם תשאלו אותנו- אבל אין ספק שאם רוצים לדבר על מין, זה בדיוק המקום. רק תשתדלו שזה יהיה בלי שמות.

6. השחרות- השחרות, או בשמן הידוע יותר “השמצות” הפכו לשם דבר באפליקציה. ולא, לא מדובר רק באנשים מפורסמים, אלא אנשים ממש כמוני וכמוך. חברים משמיצים את החברות, החברות משמיצות את החברים, התלמידים אומרים שטויות על המורה וחבורות נותנות לבנות את ההגדרה “נותנת”+צירוף של תמונות. זה מגעיל, זה דוחה, זה משפיל וזה יכול להגיע למצבים נוראיים שיכולים להיגמר לא טוב, אבל אי אפשר באמת לשלוט בזה. אם תיתן למישהו במה שבה הוא יכול להתבטא בעילום שם, רוב הסיכויים שאת זה בדיוק הוא יעשה. ככה אנחנו, בני האדם אוהבים לרכל.

7. אהבה- היה מקסים לראות שבין כל הדברים הציניים והנבזיים שנכתבו, הרבה אנשים דווקא ניצלו את הבמה והתוודו על האהבה שלהם מול כולם. תחשבו על זה, זה יכול אפילו להיות גדול יותר-הצעות נישואין בסיקרט, הזמנות לנשף בסיקרט ועוד, אין גבול לאפשרויות. אגב, אם אתם באמת אוהבים מישהו, עזבו את הסיקרט, פשוט לכו ותגידו לו. לא חבל?

 

cc

 

8.צוק איתן-כצפוי, המצב הקשה גורם לכולם לדבר. אנשים שיתפו בתחושות מהמלחמה, פחדים כתוצאה מהאזעקות ואפילו סוג של שידורים חיים על איפה נשמעו הבומים, איפה היה יירוט ועד כמה המצב באמת קשה. דווקא במקרה הזה, יש משהו נעים בלראות עוד אנשים שחווים את אותן התחושות בדיוק באיזורים שונים, אבל בינינו, הרי בשביל זה יש פייסבוק, לא?

9.בגידות- על כל נושא הבגידות לא באמת צריך להרחיב. הרבה אנשים החליטו שהמקום המושלם להתוודות בו על בגידה זה על הפיד של הסיקרט. מה קרה? כבר אין הודעת סמס, הודעה בפייסבוק, טלפון, אולי אפילו פגישה אישית? ככה זה כשבעולם שלנו שולטת הטכנולוגיה  הקרירה. לא נעים.

קשה לנו להמליץ על האפליקציה כי בעינינו היא תבהיל הרוע שיש באנושות, אבל אם אתם ממש סקרנים לכו, תורידו ותגלו גם את כמות הרפש שיש שם. אם אתם באמת אמיצים, תצאו בקמפיין שמטרתו להפיץ דווקא אהבה בסיקרט במקום שקרים נבזיים. מקווים שאנחנו לא תמימים מידי. בהצלחה.